Gå til innhold

Er alle like "flinke" til å gi tran som meg..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har helt glemt det helt bort denne gangen med lille-bolla på 4mnd. Har jo en gutt på 3år fra før og vet at jeg ga han tran, men husker ikke når jeg starta og hvor mye osv. De nevnte ikke noe på kontrollen sist heller. Kom plutselig på det her om dagen....sukk, nok en gang blir nr. 2 litt forsømt..:-)

Hvor mye og hvor ofte gir dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir bare D vitamin dråper jeg da.... Har slurvet litt med dette også men de siste par mnd har han fått det hver dag. han er 8 mnd : )

Burde kanskje gi tran også?

Skrevet

nei - enten d-vitamin dråper eller tran :) Jeg var kjempe flink i begynnelsen ( når han var en 4ukers tid) men så har det gått litt i glemmeboken gitt...huff får prøve å bli litt flinkere på det altså:)

Skrevet

Høres bra ut! Tror ikke du trenger å gi begge deler... holder lenge med D-vitamin dråper. Prøvde tran på snuppa i sta, men det kom jammen meg fort opp igjen. Brakk seg skikkelig. Tror jeg må prøve dråpene jeg også....

Skrevet

Vi startet med tran når jenta var 6 uker gammel nå er hun 8 uker så fortsetter nok med det. En teskjed hver dag. Funker fint det, ikke noe gulp eller noe. Legger en klut rundt skuldrene og halsen i tillfelle det renner ut litt så det ikke flekker klærne. Men hun rister i kroppen når hun få smaken i munnen, akkurat som voksne gjør hehe.

Er det ikke 2 1/2 ml de skal ha i starten og så øke til 5 ml? Ja noe sånnt er det.

Skrevet

Skal egentlig starte med tran fra ca 4 uker. Om det går fint sa helsesøstra mi at jeg godt kunne fyre løs med full dose med en gang. Er så heldig å ha en som synes tran er kjempegodt:) Har likevel litt problemer med at han ikke skjønner at det skal svelges, ligger bare der og smatter. Har begynt å bruke trankapsler som jeg stikker hull på og klemmer inn i munnen hans. Fungerer veldig fint, ikke noe gris! Gir to kapsler hver kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...