Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Har fått litt angst jeg.Legger på meg ca 1 kg i uken uansett om eg ikke spiser noe mer enn eg gjorde før eg ble gravid....Går mye tur oxo, og fatter det bare ikke! Har snart lagt på meg 10 kg og er nå i slutten av dette 2. trimesteret. Fortsetter det sånn vil eg jo bli ENORM? Kan det være snakk om vann? Kor "fornufting" eg enn er så bare øker vekta med 1 kg i uka! HJELP! Kan jo ikke sulte meg heller, men dette er litt nifst.....
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Det er ikke godt å si hva det kommer av. Med min forrige fikk jeg beskjed om at hvis jeg gikk opp en kilo eller mer i uka, så skulle jeg komme for å utelukke svangerskapsforgiftning. Tror det er veldig individuelt hvor mye og når i svangerskapet man legger på seg. Noen går omtrent ikke opp i det hele tatt, mens jeg gikk opp 23 kilo i første svangerskap. Mye vann de siste ukene, men vekta ble ikke det samme etter fødselen som den var før jeg ble gravid med ho...
Plopp Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg har gått opp 12 kilo nå å er bare i uke 21.. Kan heller ikke fatte hvorfor, spiser samme mengde som tidligere å beveger meg like mye som tidligere.. Ska høre med jordmor ved neste besøk.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 En ting hadde vært om eg hadde lagt i meg mye ekstra og liksom lagt opp til å gå mye opp. 1 kg pr uke blir jo alt for mye i lengden......Skjønner ikke koss eg skal klare å holde meg innefor de normale 15 kg nå jeg altså......hadde ikke trodd det kom så mange kilo helt av seg selv.... Er sur i dag pga dette og sjemmes- for jeg er frisk som en fisk og burde vel være glad for det. Føler meg uten kontroll på min egen kropp og ikke moro lenger dette....
Maigullet Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Heisann! Jeg la selv på meg 1 kg. i uka i forrige svangerskap, og det var nok for det meste vann. Ble tilsammen 21 kg, men ingen problemer bortsett fra hovne ben på slutten. Kiloene forsvant greit etterpå
*Vetlis* Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg synes ikke 10 kg i slutten av 2trim er så mye jeg. Er vel helt normalt det er det ikke? Selv hr jeg gått opp 6kg å er i uke 28 nå, men begge de andre gangene jeg har vært gravid hadde jeg gått opp 15 kg innen uke 24-25!! Gikk opp totalt ca 20kg med begge. Synes det virker som om det er flere her inne som går opp mindre enn de jeg prater med ellers? Altså det virker som det går sport i å gå opp minst mulig? Selv er jeg glad for at jeg bare har gått opp 6kg, fordi jeg har mye å ta av fra før! Men tror du kan slappe av... de vil nok roe seg litt etterhvert. Å jeg leste en plass at i mellom uke 26 og 30 har man faktisk oppnådd 75% av den totale vektøkningen i svangerskapet :-) Bare morkaken har økt fra 170gr til 450gr, brystene øker mye nå og blodvolumet ditt er 25%høyere enn vanlig !
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 jeg har gått opp 4,5 kg siden jeg var hos jordmor sist 24 august. veide meg hos hu idag igjen, og hu syntes det var i overkant for mye:( har gått opp ca 10 kg siden jeg ble gravid (i uke 24 nå) og fikk tilsnakk av jordmor pga dette. føler meg som en unge på fatcamp:(
C.P78 Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 what? Fikk du tilsnakk pga vekten? Jeg er 23+4 og har lagt på meg 9 kg. Jeg synes jo heller ikke det er gøy å legge på meg, blir ganske deprimert til tider, men synes jo ikke det er kriminelt mye eller farlig mye. La på meg 24 kg i forrige svangerskap, men fikk aldri høre noe stygt fra jordmor.... Jeg klarte jo nesten å gå ned alle kiloene igjen, denne gangen skal de ihvertfall av, da utgangspunktet mitt var litt høyrer. Men men, det virker som om det vi putter i munn ikke har så fryktelig mye å si uansett, kiloene kommer okkesom:-) Ingen er like sier jeg bare. Tror ikke du skal bekymre deg for mye.
Krolla og Theodor Skrevet 18. oktober 2007 #9 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg er nå 22+5 og har gått opp to kg. Jeg mener IKKE at jeg er flinkere enn de som har gått opp mye, men er fornøyd med det iom at jeg har mer enn nok fra før av for å si det sånn - veide ca 20 kg mer enn matchvekt før graviditeten. Føler meg "flink" med vekta for en gangs skyld. Legen min sa at det fom uke 20 var vanlig å gå opp inntil en kg i uka - så det høres ganske normalt ut det som beskrives...
Leirha Skrevet 18. oktober 2007 #10 Skrevet 18. oktober 2007 Hvis du spiser sundt og går mye turer som du sier så hadde jeg ike bekymra meg så veldig egntlig. Det meste er vell vann da, og vil forsvinne etter fødsel. Noen legger også mest på seg i denne perioden, og mindre seinere.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #11 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg er nå i uke 26 og har gått opp 4 kg. Har en gutt som er 5 fra før og veide nå 14 kg mer i starten av dette svangerskapet enn jeg gjorde da jeg ble gravid med han. Kanskje derfor jeg ikke går opp så mye....Det er sykt å tenke på at det er så stor forskjell, men livsstilen har vel endret seg de siste åra. Gikk opp ca 20 da jeg gikk med han.
Lill,<3Rikke&Patrick<3 Skrevet 18. oktober 2007 #12 Skrevet 18. oktober 2007 Er i uke 28 nå...lagt på meg 10 kilo...med dattra la jeg på meg 15 kilo i alt...kommer nok til og legge på meg mer nå gitt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå