Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hs sier masse rart asså.. Gutten min har hatt hard avføring siden han ble født, og han har aldri vært veldig glad i melk. Så når han var ca. 6 mnd. så ville han ikke ha mer melk i det hele tatt.. Jeg ble litt bekymret, for trodde jo kanskje han måtte ha noe kalsium. Han får faste måltider, så visste jo at han ikke trengte næringen i mme.

Jeg snakka med hs, for de dagene han ikke hadde fått melk, så var han også bra i magen. Men hun sa at jeg måtte finne andre måter å få i han melk på. Blande det inn i maten hans, f. eks. middagen (!).. Eller blande grøten som skal blandes med vann, med mme i stedefor. At han var blitt bra i magen da han ikke fikk mer melk, syns hun ikke var rart.. Nei nei.. Så begynte jeg å blande grøten med mme da. For hun hadde snakket med nestle sier hun. Men i går så tok jeg selv en tlf. til nestle, å de sa at jeg ikke måtte blande den med mme, for den ville bli så tungt å fordøye, siden det allerede er melk i den. Det visste jeg jo (at det var melkepulver i den). Hun sa også det at to grøtmåltider (av 150 ml. vann x 2) dekket dagsbehovet av melk til en baby på 7-8 mnd. Men det var hvis jeg ga han havregrøten med fersken og banana, eller den med eple. Hvetegrøten var det ikke så mye melk i..

Rart at hs ikke kunne fortelle meg dette da, siden hun også hadde snakket med den.. Virker jaggu som hs ikke vet hva hun prater om gitt! *oppgitt*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

enig med deg at helsesøstre sier mye rart ja....

stol på deg selv du, du kjenner barnet ditt best og vet også derfor best hva som er best for barnet ditt...( mye best her... heh;) )

kanskje gutten din ikke tåler melk... føler du han er bedre i magen når du ikke gir han melk ville jeg latt være å gi han det... eller så kan du prøve den som er basert på soya i stede for kumelk...

Skrevet

Har det også sånn så mye av det hs sier går rett ut igjen. Føler jeg kjenner barnet mitt litt bedre.

Skrevet

Helt enig i at hs sier mye rart og synser altfor mye. Nå skal det sies at ved melkeintoleranse så er symptomet oftest diare, og ikke hard mage. Men når du merker at gutten din har det best uten melk, så hvorfor ikke... Melkeerstatning i grøt som sagt over her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...