Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

nurket(3,5mnd) og mamma har akkurat vært på sykehuset to dager og fant ut at mamma hadde rett i å stole på magefølelsen: kolikken er over, gullet har reflux(magesyren kommer opp i spiserøret). nå får han medisiner pluss andre gode triks og råd, og blir forhåpentligvis betraktleig bedre snart!! så nå blir det kanskje slutt på hans grusomme smerteanfall, og mere søvn på hele familien! JIPPI!

så folkens: mammas magefølelse skal man ikke kjimse av!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordn merket du dette??reflux er ikke det med spying gulping?? dattera mi spyr mye etter mat og egentlig gjennom hele døgnet....hun går fint opp i vekt så legen er ikke bekymret,men magefølelsen min sier at dette ikke er helt normalt......

Skrevet

Regelen er at så lenge barnet øker i vekt (følger kurven sin), så er ikke gulpingen "farlig". Det er det allmennlegene ofte holder seg til. Jeg var selv med min sønn på 4 mnd hos barnelege for å diskutere muligheten for reflux pga mye gulping og urolig barn/mye gråt. Barnelegen var enig i å ta en undersøkelse for å utelukke, selv om pluggen min så ut som "sunnheten selv". Det ble gjort pH måling på sykehuset (som var litt pes..), men denne viste seg å være negativ. Altså hadde jeg et utålmodig barn uten reflux i alle fall.. Men godt uansett å få utelukket muligheten. Magefølelsen skal man ikke kimse av, nei!

Skrevet

uff...jenta mi spyr mangen ganger i døgnet natten og...men legger fint på seg.broren min ble operert for reflux så mor min mener det ikke er det jenta mi har,men at det er helt unormalt og spy i de mengdene hun gjør.skal ta det opp igjen med helsesøster på onsdag...menn hvor fort kom dere inn på sykehuset??...er ganske sliten av å våke over henne om natten for hun bader ofte i sitt eget oppkast.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...