Susan*lillegutt og mini* Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Er det lege kontroll på 6mnd kontrollen? Husker ikke fra da lillegutt var,pluss han var hos legen nesten hver mnd uansett.. og hvor smittsomt er vannkopper/brannkopper? En venninne skal kjøre oss til helsestasjon,og gutten hennes har fått et av disse,hun skal å høre hva det er siden det er lege dag der idag,men er det veldig smittsomt slik at det er nok å være i samme rom,eller må de som har der ta på den andre,hoste eller nyse på de som ikke har det.. og et 3 spm. er det noe i veien med at mini på 6mnd kan få det..?er vel ikke kjempefarlig eller..? Husker ikke fra da jeg hadde det..
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 18. oktober 2007 ingen som har hatt barn med vannkopper eller brannkopper..??
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Brannkopper bør du unngå, siden det er ekstremt smittsomt (dråpesmitte), vanskelig å bli kvitt, og man blir ikke immun mot det som f eks vannkopper om man har hatt det ordentlig en gang. Det er lett at du får det, og at han får det flere steder på kroppen etter hverandre. Et utbrudd kan derfor vare ganske lenge. Og som baby på 6 mnd ville jeg ikke akkurat oppsøkt vannkopper heller, ofte får babyer det veldig mildt, og da er det lett å få det igjen senere også (man får ikke dannet nok antistoffer) Er usikker på hvordan vannkopper smitter....
Kakeåndsen Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Vannkopper er vel dråpesmitte det også.... Vesla her hadde vannkopper da hun var 4 mnd. Hadde det veldig mildt. Det værste med babyer og vannkopper er vel ev. ettersykdommer som lungebetennelse. Legene har veldig lav terskel for innleggelse på sykehus når babyer har vannkopper.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2007 takker for svar =) men er det ingen som vet om det er legekontroll nå på 6mnd kontrollen? hvis det er det så slipper jeg bestille time til fastlegen,for er han som er barnelege på HS også..og må ha mini til legen ang gulping.
Rogalandsjente -og lillegull:) Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 her er det iallefall legekontroll da, så går ut fra det er det overalt =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå