Gå til innhold

Er dere redd bjørn og ulv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste et resultat fra en spørreundersøkelse som var foretatt i hele landet en gang og der fremkom det at Oslofolk var de som var mest redd ulv og bjørn.... :D

Jeg bor i skauen utenfor Oslo og er kun redd for å møte på huggorm, for de er så stygge og ekle :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her hvor jeg bor finnes det nesten ikke ville dyr. Så kan ikke si at jeg er redd nei. Er mer redd voldtektsmenn.

Skrevet

Jeg går ikke rundt og er redd for de io hverdagen, og heller i skogen her hvor jeg bor (Vestlandet).

Men hvis jeg faktisk hadde MØTT en bjørn, hadde jeg nok blitt redd ja. Ikke så redd for ulv, tror jeg.

Men det er jo utrolig sjelden at ulver dreper, så jeg hadde vel ikek vært veldig redd i en ulve-/bjørneskog heller så lenge jeg ikke faktisk traff på et dyr. De vil jo (fornuftig nok) som oftest flykt hvis de merker at det er mennesker i nærheten.

Jeg er ihverfall FOR at vi skal ha en levedyktig rovdyrbestand i Norge.

Skrevet

Hahaha....det var jo litt komisk da. ;o)

Jeg går ikke rundt å er redd for bjørn og ulv sånn til vanlig, men hadde jeg møtt en så hadde jeg sikkert blitt kjemperedd!!

Skrevet

Vært utrolig mye bjørn her i om¨ådet jeg bor i det siste, og mange turte ikke dra på tur for å plukke bær. Kjenner vel litt på det selv av det hadde vært uhyggelig å ta barna alene med på fjellet.

Skrevet

jeg er ikke redd bjørn og ulv, men har respekt for dem slik jeg har med andre dyr og mennesker. er egentlig mer redd instekter jeg da. iallefall en del av dem

Skrevet

Har hverken bjørn eller ulv her, men isbjørn!! Tenker på det (spesielt i mørketida) at den kan komme luskende uten at vi ser den!!

Derfor liker jeg ikke å la ungene være ute alene her!!

Men jeg har aldri tenkt på det få fastlandet at det kan komme ulv eller bjørn, men det er vel ikke for mange av dem i rogaland, sikkert derfor jeg ikke har tenkt på det!!

Skrevet

nei, sjansen for aa moete ulv eller bjoern her ute i oerkenen er vel minimal.

Men da jeg var mindre og paa besoek hos bestemor var jeg litt bekymret for bjoern.

Skrevet

Enig med La Perla.

Kjenner til ei berte som er så redd for hai at hun ikke tør bade i basseng. Say no more ;-)

Skrevet

Altså ville jo så klart vært redd om jeg møtte en eller var i et område jeg viste de fantes, men ikke her jeg bor nei. Da er jeg nesten mer redd mannevonde hjorter, hehe... De har plenty av her, sikkert ikke mannevonde da, men hjorter.

Skrevet

He he, du skal ikke kimse av en hjort i brunsten og når de har små kalver...

Skrevet

Hadde nok vært redd for dem om jeg møtte på dem, men de finnes heldigvis ikke på øya her=)

Skrevet

for å si det sånn.jeg har aldri sett verken bjørn ellr ulv så jeg tror jeg hadde blitt ganske redd ja om jeg hadde møtt på noen ..

Skrevet

I utgangspunktet ikke. Men hadde jeg stått mellom ei binne og ungen hennes ute i skogen, er det mulig pipa hadde fått en annen lyd....

Men her jeg bor er det nok andre ting som skremmer meg mer. Voldtektsmenn, blind vold osv....

Skrevet

Hehe.. Nei du sier noe der. Brunstige hjort er nå greit da for de hører v i på lang avstand, står og brøler oppi fjellet her døgnet rundt, spesielt om kvelden, hører langtrukene "oooorauuurarauraoooouuuu" med en lettere nasal klang på mils avstand, skjønner ikke hvordan det der kan være tiltrekkende på noen jeg ;-)

Skrevet

Finnes lite av de her hos meg, så NEI er ikke redd for de. Men hadde vert noe helt annet om jeg hadde bodd på en plass hvor det var slike dyr.

Er også FOR rovdyrbestand her i Norge. Tenker på de tullingene i Sverige som ble angrepet av bjørn, synst ikke synd på de, for man kan ikke rekne med noe annet når man trenger seg inn på bjørnen sine marker. Er tross alt de som var i skogen først, ikke noen tullinger med gevær...

Skrevet

Jeg er også FOR rovdyrbestand.

Skyt ulven!

Skyt bjørnen! Sier mange. Men tigeren i Asia vil vi redde...Det blir faktisk akkurat det samme!

(Og om jeg hadde stått i skogen og det hadde kommet en bjørn ruslende hadde jeg sikkert pissa på meg)

Skrevet

Nei! Jeg er ikke redd for at jeg skal treffe på noen farlige ville dyr.. Men hadde jeg truffet en bjørn så hadde jeg nok blitt skremt. :) Nå sier sambo at jeg aldri kommer til å få se bjørn i skogen fordi jeg tramper sånn. :D

Tror egentlig det er større sjanse for å møte på en farlig hund.

Nå bor jeg i Oslo da... Kommer fra et område uten mye bjørn og lite ulv. Sambo er egentlig fra et sted i nærheten til "bjørne-land". Aldri sett bjørn han heller.

Huggorm er jeg også redd... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...