Gå til innhold

Kjente dere at barnet snudde seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos jordmor i går, hun sa hun regnet med at barnet ville snu seg i løpet av den neste mnd. Hun sa at det ville jeg merke godt. Noen her som merket det? Selve "snuinga" eller at sparkene ble annerledes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det merket jeg, enda det var i uke 28 ca bare. Et skikkelig sug i magen, og så ble sparkene annerledes og svakere.

Nå ligger han riktig vei, storebror festet seg også i uke 30, så jeg regner med at også denne gangen fester hodet seg tidlig.

Når magen er "slapp" kan jeg tydelig kjenne rumpa hans øverst i magen, artig.

Skrevet

Tror du kjenner det da det blir mye mer nedpress og stikkinger nederst i bekkenet. I tillegg kan du ofte kjenne rompa øverst til høyre, eller venstre på magen, når babyen vrir på seg. Sparkene vil ligge ut til siden på motsatt side av der rompa er.

Skrevet

merket at sparkene ble mer retta mot ribbeina mine, men kunne ikke kjenne når han snudde seg.

Skrevet

jeg kjente at babyen snudde seg! ekkelt!!

det var bare i uke 27, så snuppa var ikke så stor, men ubehagelig var det alikevell!

Skrevet

Nr1 snudde seg i uke 36 og nr i uke 33.

Det var en stor operasjon, som jeg absolutt kjente.

Men jeg var ikke sikker på at det var det som hadde skjedd, før legen kunne konstatere at hodet gikk ned.

Bevegelsene ble litt anderledes, men det er vanskelig å være sikker.

Det er ikke sikkert at hode fester seg selv om ungen ligger med hodet ned, nr 1 var ikke festet da vannet gikk i uke 38.

Nå er jeg i uke 40 og får vite om hodet er festet i morgen.

Skrevet

Min snudde seg god tid etter passerte 30 uker. Husker hun holdt på å bevege seg noe voldsomt i nesten et døgn. Armer og bein og rumpe stakk ut i alle retninger. Skikkelig komisk å se på egentlig....

Skrevet

det merket jeg godt ja.jeg var alene hjemme fra 14-16september og 15 kjente jeg rett og slett at han snudde seg rundt.skulle på 3d u.l uken etterpå og jeg sa til legen at han alt har snudd seg.og det hadde han ;)

Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg merket det siden babyen min alltid har ligget med hodet ned. Har hatt mange UL pga. komplikasjoner og hodet var alltid nede.

Skrevet

Har kjent det mange ganger!=) Lillegutt hadde en periode der han ikke klarte å bestemme seg for om han skulle ligge med hodet ned eller opp eller kanskje i tverrleie!=P Men nå ligger han med hodet ned... enn så lenge! ;o)

Skrevet

Ja jeg har kjent det godt når den lille drev og snudde på seg. Kjentes ut som om hele magen levde. Sist var i uke 29, nå er jeg 32+1 og h*n sitter med rumpa godt planta i bekkenet mitt. Håper h*n finner det for godt å snu seg med hodet ned før jeg skal føde.

Skrevet

Lenge fikk jeg spark i alle retninger, men nå har jeg bare kjent spark i den øvre delen av magen og i sidene i mange uker. Jordmor sier at han ligger med hodet ned og trolig blir liggende den veien. Jeg tror han snudde seg mange ganger om dagen fram til han fant ut at han ville ligge med hodet ned.

Skrevet

Takk for mange svar :)

Da er det bare vente å se ;)

Skrevet

jeg har ikke peiling på hvordan han ligger jeg. kjenner spark nederst, til sidene og opp mot ribbeina.. er egentli på 2 trimester, men skulle spørre om hvodan man kunne finne ut av hvordan den ligger. jeg skjønner ikke opp ned på han jeg. 24+2 idag

Skrevet

Nei, det kjente jeg ikke. Kanskje han alltid har ligget med hodet ned?

Nå er jeg i uke 37, 38 snart!

Han ligger med hodet lang ned og rumpa kjenner jeg tydelig øverst midt under brystet. Sparkene er ut på venstre side, der er også ryggen. Hendene er langt nede. På høyresiden min er det "bare" vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...