Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg blir så frustrert over babyen min som sparker så fryktelig lite.. (er i uke 28). Jordmor sa en gang at jeg skulle ringe føden dersom det går mer enn 4 timer mellom hver gang jeg kjenner noe, men da må jeg jo ringe minst annenhver dag. Babyen kan ligge rolig fra jeg kommer på jobb om morgenen og til langt ute på kvelden. Blir så bekymret og lei meg når jeg hører andre si at "babyen min sparker heeeele tiden"..... Min baby er jo helt håpløs den da! Er det bare meg, eller er det flere som har ekstremt "late" babyer? Burde jeg ringe sykehuset og få det sjekket ut?
Heiaar har blitt 2-barnsmor Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Ring føden å si hva jm har sagt - at du skal ringe om du ikke kjenner spark hver 4. time. Kanskje de gir deg andre tips for å sjekke. Håper du bare har en lat baby som nyter "livet" og svever rundt inni der :-) Lykke til
førstegangforalt Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 heia=) Jeg har hatt det helt likt som deg=) Nå er jeg sykemeldt og går hjemme hele dagen, derfor har jeg mer tid til og kjenne etter osv, og nå er hun kjempe aktiv..! Så tror ikke du trenger og bekymre deg=) Men om det plager deg masse så ring føden=)
tre+en=4?? Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Heisan! venter nummer tre om ikke sá mange uker.... Og lillegutt holder pá som bare det. Men förste graviditet var ikke sánn.... jenta mi sparket veeldig lite- og jeg ble bekymret akkurat som deg. Sá jeg ringte ullevaal og fikk komme dit for en sjekk. Alt var ok :-) Jenta mi er ná er 7 ár - og hun har alltid värt av den rolige sorten- ikke alltid det stemmer med bevegelsene i magen, men det gjorde det hvertfall her :-) Ring sykehuset, bare for sikkerhetskyld... sá du kan slappe av og kose deg :-)
Valentine nr2 Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Alle bevegelser er "spark", så kjenner du hikking (rytmiske dunk) så er det "spark". Etterhver som babyen blir større og tar mer plass, kan det kjennes ut som om hele magen tøyer seg. Dette er også "spark". Men er du bekymret, synes jeg du skal be om en sjekk. Kanskje babyen sparker mest inn mot ryggen, da kjenner du mindere. Og hvis du er mye aktiv, så vil babyen være rolig. Kjenner du mer liv etter at du har spist? Kan jo hjelpe deg hvis du trenger å få en beskjed fra babyen. Drikk et glass med søt saft (ikke sukkerfri) eller spis en et sukkertøy eller sjokolade. Du kan også prøve å dytte for å få respons. Håper du kan finne noen triks, slik at du slipper å være unødvendig bekymret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå