Gå til innhold

Ha med 3 åringen på ultralyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne ikke tenkt meg å hatt han med, da hadde jeg ikke fått den roen til å betrakte den lille i magen + at ul (ordinær) er for å oppdage avvik ved fosteret - og om jeg hadde fått den beskjeden, ville jeg ikke hatt jr der med en gang nei.

I tillegg står det på innkallelsen at de ikke ønsker at barn/søsken er med på ul. Dette er KK i Bergen.

Skrevet

Da jeg var på UL og skulle ha nr 2, da hadde jeg med meg mamma og eldstejenta mi :):) Da var hu nesten 3 år, det gikk helt fint.

Hun var så betatt av det som skjedde på storskjermen som hang på veggen at hun roet seg helt ned :)

Skrevet

de sier jo at man ikke skal ha med små barn på UL fordi det er forstyrrende!! leser dere ikke infoarket dere får eller?

Skrevet

Jeg hadde med meg min da 1,5 årige jente på ultralyd og det gikk veldig bra. Hadde ikke mulighet til barnepass. Hun koste seg og jeg koste meg.

Legen pratet og vise jenta mi babyen i magen, og kom så fornøyd ut igjen, for hun fikk eget bilde av babyen.

Og det sto ikke noe på info arket jeg fikk at jeg ikke kunne ha med barn. Kanskje han er litt mer barnevennlig (noe en ikke helst skulle tro men... ) siden han har egen lekekrop på kontoret sitt. (gynekolog og lege)

Skrevet

Det er sikkert greit så lenge man er en av de med friske babyer i magen. Men tenk dere å få beskjed om noe alvorlig galt med den lille og så skal man forklare barnet som er med dette/passe på denne i tillegg til å bli helt opprørt selv.

Jeg ville ikke hatt med barn i tilfelle noe var galt.

Skrevet

moa var med flere ganger på ul da malin var på vei. gjorde det sånn at vi hadde med bestemora som venta ute med henne til vi hadde sjekka at alt var ok og klargjort med jordmora om hun fikk komme inn. så var det bare å hente inn moa og bestemor. var stas det:)

Skrevet

Jeg er ei av de som STERK avråder å ta med søsken på Ul. jeg fikk nemmelig et slikt beskjed at det ikke var liv laga utenfor livmora og jeg takker min lykkelige stjerne at det ikke var noe barn der da. Både far og jeg ble jo selvsagt totalt utafor og hadde ikke vært istand til å ta være på et søsken under den første tiden. Var vanskelig nok og komme hjem å fortelle at det søsken de ventet på ikke ville kunna leve etter fødsel.

Nei ikke ta med søsken. I de aller fleste fall går det jo bra, men man vet aldrig :o(

Skrevet

Jeg synes ikke søsken har noe på en UL å gjøre. UL er en medisinsk undersøkelse for å avdekke avvik, det er ikke et familieshow. Det er nå min mening.

De fleste sykehus gir også beskjed i info. skrivet om at de ikke ønsker barn tilstede. Det kan også være veldig forstyrrende for legen/jordmor at det er små barn der, så blir fokusen tatt bort fra hvorfor man egentlig er der.

Dere får heller bestille privat ul synes jeg om dere skal ta med søsken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...