Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen gang rensa AC'n deres? Vi har en windowmounta, og jeg blir så tett i nesen av den... Tenkte jeg skulle bryte meg inn i den og rense evt filtre, kan jeg gjøre det selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi faar folk til aa gjoere slik,men du kan vel ta deg en forsiktig kikk ?

Skrevet

Å ta av filteret burde være en enkel sak. I min erfaring trenger man ikke verktøy, man bare bøyer noen plastklips, og så kommer det av (det er gjerne den delen med luftsprekker som kan tas av, foran på AC'n.) Selve filteret skyller jeg i vann fra springen til alt støvet er borte, og lufttørker det. Eller jeg kjøper nytt i en jernvarehandel. Det er billig og kan klippes til.

Det er faktisk innmari enkelt og ingen grunn til å betale noen til å gjøre det.

Dette var veldig dårlig forklart, men hvis du kikker litt på den og ser etter hva som kan løsnes, så finner du fort filteret! Lykke til!

Skrevet

Du,stikker det ut bittelittegrann på den ene siden,så kan du bare dra ut filteret. Hadde iallefall to sånne der vi bodde før, og den var det bare og legge nedi badekaret i godt såpevann,og skylle med dusjen etterpå.

Kan jo klore den,så du blir kvitt evt bakterier eller annet "rusk".

Jeg har alltid renset filteret selv,både på de der i vinduene,og den vi har her som er sentral AC. Ikke noe vanskelig,bare litt støvete..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...