Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Noen som kan hjelpe...? Har vært separert i over 1 år...jeg avtalte med barnefar at vi kunne ordne opp med bidrag oss i mellom. Han var/ er i en vanskelig økonomisk situasjon, og har derfor ikke betalt meg 50 øre enda!!!! Nå er min tålmodighet strukket lengre enn langt, og hva gjør jeg nå for å kreve dette inn?? Siden vi skulle ordne opp privat, må jeg da til advokat? Fikk beløpet fastsatt hos NAV i aug-07 siden vi ikke ble enige om beløp selv. En annen ting....betales bidrag fra den dato en søker separasjon eller fra den dagen det blir innvilget fra fylkesmannen?? Hvem henvender jeg meg til?? Jeg vil ha alt etterbetalt! Hilsen
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har ikke peiling på dette, men eksen min betalte ikke bidrag til sin eks fordi han ikke hadde penger. Det samlet seg opp til en gjeld på over 70.000, til slutt fikk han påleggstrekk fra Statens Innkrevningssentral - dvs at de trakk det rett fra kontoen hans så snart det kom inn penger.
camilla^ Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Det enkleste er å ta dette gjennom nav. Avtalen kan dere bli enige om, men at pengene går gjennom nav. Da er det de som styrer med pengene, og du trenger ikke å gå gjennom han om du ikke har fått penger osv.Slipper mange krangler av slikt.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Ta det gjennom nav og få birdragsforskudd så lenge han ikke betaler. Det du driver med nå er bare toskeskap.
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Hvis nav fasatte bidrag i aug.-07 og han ikke betaler, må du ringe å gi beskje slik at de overfører dette til Statens IS. De gir bidragsbetaler mulighet å betale, hvis ikke går de på arbeidsgiver. Fortsetter dette uten innbetaling kan de gå inn å trekke skatt han får igjen. All skatt! Det kan ta tid har jeg erfart, men SIS må følge lover å regler i forhold til å innhente penger. Alt blir i gjeld og da setter SIS opp trekket pr mnd slik at det blir ris til egen bak for betaler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå