Min *lille* prins*er stor* Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 og styrke!!! det datt ut en liten bit av tanna mi i dag:( og nå må jeg til tannlegen!!! har sinnsykt tannlegeskrekk, og ville heller valgt å føde et barn til istedet for å gå til tannlegen!!!! jeg blir dårlig en hel dag og svimmel, kvalm, alt mulig! hater tannleger!!! vet også at jeg har hull, og må kansje trekke en visdomstann også noe nom vet om en utrolig snill tannlege i lillestrøm? vet foresten om ei lita jente (4) som fikk narkose på sykehuset for å fikse tennene, er det mulig for voksene?
pøber´n & je Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Det er mulig for voksne med narkose også. Men det koster penger, det varierer sikkert, men jeg vet om ei som betalte 7500kr
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2007 oj, bare for narkose eller for jobben med tenna også? har ikke vært hor tannlege i norge etter jeg ble 18, så har ikke peiling på priser heller:( skal jeg snakke med tannlegen da eller? ang. narkose?
ormeynglet Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har hatt tannlegebeh. i narkose. Enkelte tannleger tilbyr det, og det er ikke særlig mye dyrere enn vanlig bedøvelsessprøyte. Jeg har som deg tannlegeskrekk, og det funka kjempefint for min del. Våkna ca 30 min etterpå, dog noe omtåket, men strålende fornøyd. Moxnessklinikken tilbyr det, men vet ikke om de er andre plasser enn her i Trondheim. I tillegg så er det jo så kjekt at man slipper å gå tilbake flere ganger hvis du har flere ting som må ordnes.
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 17. oktober 2007 åååå! så bra:) nå trenger jeg hjelp fra dere på østlandet!!!!! tørr ikke tenke på tannlegen, burde dratt for lenge siden, men griner nesten bare ved tanken:( sist jeg var hos tannlegen va jeg helt uttafor en hel dag, sa tim mamma at hun måtte passe på sønnen min for jeg klarte ikke selv:(
Hakke nikk Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 Har heldigvis ikke tannlegeskrekk selv, men har noen i familien som har det, og vi bruker et tannlegekontor i Oslo som er gode på sånt. Veldig hyggelige og dyktige folk der: http://www.brugata11tannhelse.no/
*venter nr. 2* Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg var hos tannlegen for ei uke siden for å trekke visdomstanna. Fikk beskjed da jeg var der i fjor at det var hull i den og at han kunne trekke den der og da. Men jeg nekta plent. Jeg hadde ikke planer om å trekke den bare sånn uten videre. Jeg skulle heller bestille ny time senere.. blei det gjort? Nei! Så kom innkallelsen for over 1 mnd siden. Jeg visste at nå må jeg trekke den.. Grua meg lenge, bytta timen til litt lengre frem i tid.. Hadde bare ikke lyst til å gå dit. Bytta et par ganger før jeg endelig bestemte meg for at nå må jeg bare gjøre det. Jeg ringte å lurte på om jeg kunne få beroligende, og det kunne jeg. Da jeg ankom tannlegekontoret fikk jeg 2 beroligende. Satte meg i stolen en stund etterpå. Tannlegen smurte på en slags gelè som bedøver litt. Det er sprøytene jeg har mest angst for. Jeg kjente nesten ikke sprøyta i det hele tatt. Og det er ikke tull!! Har aldri trodd på folk som har sagt det før, men det er virklig sant. Tanna blei trekt, og jeg har ikke hatt vondt etterpå. Spiste nudler og tomatsuppe samme dagen bare. Dagen etter spiste jeg ordentlig middag og var til og med på fest. Hi, prøv å ikke grue deg. Ring å spør om du kan få beroligende. Det hjelper.. Lykke til!
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 18. oktober 2007 takk for svar, men det værste for meg er å sitte i stolen!!! føler meg hjelpesløs, kunne likegodt hatt på meg tvangstrøve!!! noe som vet hvordan man kan få narkose? skulle gjerne tatt resten av visdoms tennene, har tre igjen å jeg kan låve deg at jeg ikke tar en til visdomstann i våken tilstand!! er ikke det at det gjorde så vont, men lyden på tangen, og styrken de bruker nå de tar den ut!!!! (grøss)
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #9 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg har også tannlege skrekk, og da jeg fikk vite at jeg hadde et par hull som måtte fikses på, gikk det kaldt nedover ryggen min. Men tannlegen var kjempe snill og sa at jeg kunne få beroligenes middle...valium i dette tilfelle. Det hjalp. Fikk også smørt på sånn bedøvende gele før han stakk, og jeg kjente ikke noe stikking. Nå har jeg ikke så sinnsykt tannlege skrekk lenge, for jeg vet at jeg kan få noe beroligenes neste gang jeg skal dit.
Babyfacepsycho Skrevet 18. oktober 2007 #10 Skrevet 18. oktober 2007 Sambo har kjempe tannlege skrekk. Men han klarte og dra seg til tannlegen nå. Så han skal dit flere ganger og fikse opp tennene sine ordentlig nå, Han kom tilbake og smilte som en sol og var kjempe blid etter første besøket. Jeg skjønte ingenting. Han hadde visst fått en rolig og bra tannlege, og så hadde han fått dobbel bedøvelse. He he he Dette er på colloseum i lillestrøm. Så dit hadde jeg ringt hadde jeg vært deg. (skal selv ringe dit etterhvert. Hater også og gå til tannlegen) =)
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 18. oktober 2007 uff ja.... narkose hadde nok vært det beste alternativet for meg, men må nok manne meg opp:( passe på at sambo får fri den dagen så han kan passe på barna, for det klarer ikke jeg:( ( ingen på østlandet som vet hvor man kan få narkose? føler meg så dum vist jeg spør tannlegen)
bobleplast og Amélie Amelusk Skrevet 18. oktober 2007 #12 Skrevet 18. oktober 2007 Noen som vet om en tannlege som tilbyr narkose i bergen? dette trenger jeg!
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 18. oktober 2007 dytter litt. ingen som har info om narkose?? tror ikke valium holder for meg:(
Gjest Renate&nydelige Christina Skrevet 18. oktober 2007 #14 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg tror du må søke fra legen om narkose...dra til legen din i morgen og få han til og skrive ett brev at du har krav på narkose fordi du har slik tannlegeskrekk... Jeg har også litt tannlegeskrekk men ikke slik som deg, unasett min tannlege fortalte meg at han en gang hadde trukket ut 2 tenner på en pasient...han var drita full og fikk høre black metal musikk..dette hjalp han i hverftfall hehe....kansje du skal ta deg et par vodka shots før du drar hehe?:-)
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 18. oktober 2007 skulle gjerne det, men srit har en tendens til å komme rimelig fort i retur hos meg:s men da kan jeg jo prøve legen min først!!! uff, liker ikke leger heller:(
Gjest Renate&nydelige Christina Skrevet 18. oktober 2007 #16 Skrevet 18. oktober 2007 hehe...cider da? kan jo drikke endel av de:-) neida.... ja, jeg hadde ringt legen min jeg også.... lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå