Gå til innhold

Hvilken skostr. bruker deres 7mnd gamle gutter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og skal dere dresse dem opp med pyntesko i jula?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er 11 mnd, og har fortsatt ikke brukt sko.. De skal ikke bruke sko før de kan gå selv..

Nei, dresser ikke opp med ubehagelige pyntesko i jula..

Skrevet

Ja, det kommer jeg nok til å gjøre.. Skal ha på seg dress og da må han jo såklart ha sko :)

Begynner å tro han kanskje går til jul og... Jeg gjorde det da jeg var på hans alder pluss at han reiser seg til alt han finner for tiden!

Så blir spennende :-)

Skrevet

Til "fantasiløs".. når jeg sa pyntesko var det lette,myke og behagelige "sko" på foten.. de er ikke skadelige for føttene.. sønnen min bruker ikke slikt daglig, men synes det er stilig til findressen til julekortet. Det er opp til hver enkelt det, og i dette tilfelle spurte jeg de som skulle bruke det. -Hovedinnlegger

Skrevet

Tull at di ikke kan bruke sko før di kan gå.. Er ganske vanlig at di lærer lettere å gå me sko på¨:-)

Skrevet

Har jeg sagt noe annet enn at det er opp til hver enkelt?

Du spurte, og du fikk svar om åssen JEG gjør det.. Vil du pynte din med sko, så vær så god.. Det har da ikke jeg noe med..

Dessuten, du spurte ikke til julekortet, men I JULA ;P

Og ikke skrev du at du bare ville ha svar fra de som bruker det heller..

Skrevet

je gjobber i skobutikk og det er ganske omstridt tema det der med sko på små.. jeg personlig skal ikke stresse med det.. små barn har ikke sånn fot som oss.. vi former skoene våres selv, men hos små barn er det omvendt skoene former foten. det er derfor viktig å ha myke sko med plass til tær og de skal ikke være oppbygget slik mange tror. kan sikkert være lurt å venne barnet til å ha på sko men ikke så lenge av gangen.. mange begynner med noen myke tøfler feks. de trenger ikke sko for å lære å gå bedre det er tull.. det er naturligst uten.

Skrevet

Han er 7,5 mnd og bruker 21 i sko. Han går snart, så jeg tror det blir aktuelt med pensko i jula.

Å kjøpe sko til de minste er veldig dyrt i Norge..Jeg har funnet ut at jeg sparer minst 100 kr paret ved å bestille fra statene:)

(www.babyshoesource.com)

Skrevet

Må bare kommentere denne...

Da vi var på ettersammling for foreldreforberedende kurs fikk vi i allefall streng beskjed av fysioterapaut om at babyene skulle ha sko på så lite som mulig for å få brukt de små musklene under foten. Skal bare brukes når det er nødvendig, ute altså.

Når det er sagt tar sikkert ikke ungen skade av noen timer med sko i jula.

Skrevet

kjøpte sandaler til gutten til ferien (i september), for han var begynt å gå. Da var han 8mnd og vi kjøpte str 19.

Skrevet

Du får jo ikke prøvd om de passer da... dyrt å sende frem og tilbake eller beholde bomkjøp. Barneføtter er veldig forskjellige, og en sko i 22 er ikke nødvendigvis lik en annen 22. Høy vrist kan også gjøre at mange sko ikke passer foten.

Skrevet

Bruker selvsagt ikke sko til den lille ennå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...