jentahans Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 skal på første svangerskapskontroll i min 10 uke, hva kan jeg forvente da legen gjør? kan jeg spør da om å få høre hjerte eller må slikt avtalest på forhånd. Vet legen min er gravid selv s kanskje hun har forståelse for at jeg gjerne føler ikke meg trygg og skikkelig gravid før jeg vet med sikkerhet det lever der inne..
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Da jeg var på min første kontroll (hos jordmor) så hadde jeg med meg urinprøve slik at hun fikk bekrefte graviditeten. så pratet vi litt om meg og om jeg var frisk og rask ,fikk informasjon om masse rart og noen hefter og bøker. regnet ut terminen ut i fra siste mensdag .. så lå jeg på en benk og hun klemte på magen og så fikk jeg høre hjertelyden. lykke til;)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Tror vel det er litt tidlig å kunne høre hjertelyden(?), men siden det er hos lege skal han vel konstatere at det er en baby der og da tar han gjerne en innvendig ultralyd, man får da se på skjermen at hjertet banker osv... Han tar nok blodprøver (blodtype, Hb etc) og en urinprøve. Finner ut terminen din, setter deg opp på obligatorisk ultralyd i uke 18 etc... og så snakker dere løst og fast om div ting og hvordan du har det i graviditeten generelt... Lykke til da =)
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 Urinprøve,vekt,blodtrykk...Fikk informasjon om div.Det er enda tiiidlig å høre hjertet,så ikke ha forhåpninger om det:)Har ikke hørt tidligere at det er gjort innvendig ul.på første kontroll når det ikke er noe ekstra da.
☆Anonymia☆ Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 du kan spør om å få høre hjerte lyden men den er vanskelig å finne når du er så kort på vei.. men det vanlige er vel urinprøve,vekt,blodtrykk,blodprøve..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå