Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. jeg har endel spørsmål om det å bli fosterforeldre. mange vil nok si at jeg er ung og uerfaren, jeg er 22 år. jeg har ei jente på 3 år og er under utdanning. jeg utdanner meg til førskolelærer. jeg merker at dette er et yrke som passer godt for meg, ettersom jeg synes det er fryktelig spennende og faktisk takler dette godt. men jeg tror nok jeg heller et typen til å være hjemme samman med barnet mitt. synes det bli for liten tid til henne. jeg ønsker også flere barn, ettersom dette er min store lidenskap. jeg har hund og hest og er en person som tar med barna på at av utendørsaktiviteter. jeg lurer litt på hva dere som er erfaren med å være fosterforeldre har å si om det. hva er bra/vanskelig osv. jeg vurderer dette fordi jeg gjerne vil være hjemme med barna mine og føler også at jeg har mye å gi til et barn som trenger det lille ekstra. ellers er jenta mi ei veldi trygg og flink jente som tar alle utfordringer på strak arm. jeg har også en fantastisk samboer. vi er en kjærlig og tolmodig familie som har mye å gi. vi eier eget hus og er godt etablerte. kan dere ikke skrive litt hvordan dette høres ut.....håper på tilbakemeldinger både gode og negative.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg synes du skal ta kontakt med bufetat eller kommunen du bor i. Det umulig å si noe uten å kjenne deg:)

Har selv fosterbarn og har aldri angret på at vi tok den beslutningen. Alikevell vil jeg si at det er en oppgave som tar mye tid, spesiellt i starten. Da er det mye møter med kommunen, man skal ikke bare bli kjent med sitt nye familie medlem, men også barnets biologiske familie, barnets saksbehandler og tilsynsfører.

Hva alder angår er det vanskelig å si hva som er riktig, men det er jo viktig at man har erfaring med barn og at man evner å SAMARBEIDE.

Jeg vil anbefale deg å gjøre ferdig studiene dine først, men det er bare min mening. Det er lettere å gjennomføre en utdannelse med ett enn to barn, og selv om du ønsker å være hjemme med jenta di, så er det utrolig viktig å ha en utdannelse:)

Som sagt er dette bare mine synspunkter, ta kontakt med noen som kan gi deg klare svar, så slipper du å lure (se fx "fosterhjem.no)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...