Vårenzia Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Hva gjør dere med eldre søsken når dere tar permisjon? Jeg mener - er de hos dagmamma/ i barnehage eller hjemme sammen med dere og babyen, eller litt begge deler?
poca og Krapylet Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 for at det ikke skal bli en altfor stor omvelting for sønnen vår ,vil vi fortsette dagene som vanlig ,å ha ham i barnehagen....vi føler det er nok å komme hjem til en helt ny baby i huset ,og lar ham få fortsette med det han han vet er rutine fra før babyen kom.....
"gullet" Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 begge mine går faktisk på skolen så jeg slipper og tenke på det, men har vurdert litt fram og tilbake om han minsten skal være på sfo eller ikke.. men har vel kommet fram til at det er greit for alle egentlig at han er på sfo, så kan vi heller variere litt på når han kommerhjem om dagene, litt alt ettersom
de tre bukkenebruse Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 jeg hvet ikke helt men vår sønn går i bhage nå og skal fortsette med det... syns det er litt viktig at man ikke endrer så mye på det som barnet vi har fra før er vant med:) men vi får se hvordan det blir hehe...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 storesøster på to skal være hjemme med oss. Vi gleder oss til det, selv om det sikkert blir litt slitsomt.. :-)
Vestlandske meierier A/S Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 kombinert:) skal gå ett par dager i barnehage slik at jeg også får litt alenetid med denne babyen. Synes ikke det er rett å ha barna fullt i bhg dersom en selv går hjemme, men det er min mening.
Mamzen Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Min elste skal være i barnehagen, helt klart! Han gleder seg hver dag til å treffe vennene sine! Her hjemme hadde det nok blitt kjedeligt og lite utfordrende for han i lengden, selv om jeg skulle prøvd å aktivisere og leke med han... Greit å ha fullplass, så kan jeg hente og levere han som det passer oss! Ta en dag fri når jeg har overskudd osv.
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 Gutten vår er nesten 4 når babyen kommer, og han skal fortsette i bhg. Det hadde nok blirr utrolig kjedelig for han å brått måtte være hjemme med mamma og baby, nr han er vant til å treffe kameratene i bhg hver dag.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #9 Skrevet 18. oktober 2007 Vi beholder barnehageplassen til eldstemann ja (kommer til å være nesten to år når han blir storebror). Han går i familiebarnehage, og trives utrolig godt der, så jeg ville faktisk følt meg temmelig egoistisk dersom vi skulle tatt ham helt ut av barnehagen dette året, selv om vi ville spart en del penger på det. + at når man først har fått barnehageplass i Oslo er det ikke fristende å gi den fra seg. Regner med at det blir en del korte dager og sikkert noen ekstra fridager innimellom, men syns det er greit å ha fleksibiliteten en full plass gir. Ei av de andre mødrene i barnehagen måtte ta ut dattera si (et halvår eldre enn sønnen min) da hun fikk barn nå, fordi hun ble alenemor og ikke hadde råd til å beholde barnehageplassen mens hun går hjemme. Hun skulle virkelig ønske at hun kunne beholdt plassen, siden dattera syns det ble ganske kjedelig å være hjemme sammen med en nyfødt som tok mye av oppmerksomheten, og hun virkelig savnet barnehagen og vennene der.
*tigerlilly* Skrevet 18. oktober 2007 #10 Skrevet 18. oktober 2007 Da jeg ikke har rett på permisjonspenger (kommer til å være ferdig med studiene samtidig med fødsel) har vi ikke råd til å ha storebror som kommer til å være 14 mnd i barnehagen. Er rett og slett avengig av å få kontantstøtte. Men han kommer til å være hos dagmamma som også har barn på samme alder to ganger i uken for å ha noen å leke og herje med. Det elsker han, og jeg får "slappet" av med minstemann. De øvrige dagene skal vi kose oss sammen allesammen
Valentine nr2 Skrevet 18. oktober 2007 #11 Skrevet 18. oktober 2007 Storebror på 2 skal i barnehagen, hver dag. Der har han det best. Men jeg venter ikke helt til stengetid med å hente han. Da får han leke med sine venner og jeg kommer sikkert til å ha mye mer kvalitetstid med han når vi begge har hatt en fin dag hver for oss. Også kan jeg vie min tid til babyen, uten at det går på bekostning av hans tid med meg. Han vil jo ikke merke det!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #12 Skrevet 18. oktober 2007 han eldste går på skolen 4 dager i uken,yngstemann på 2.5 skal få være hjemme med meg til han er ca 3år i mars.vi prøvde barnehagen i høst men det var for mye for han på en gang så vi bestemte oss for å vente litt til.han skal få slippe at han blir "satt vekk"i barnehagen akkurat når babyen kommer.akkurat som nei nå få han være vekk for babyen skal få din plass hjemme med mamma. planen er at han da skal i barnehagen 3 dager i uka og hjemme med meg og babyen 2 dager etterhvert.
is_rose *overtid* Skrevet 18. oktober 2007 #13 Skrevet 18. oktober 2007 Det er ikke mange barn på storebror sin alder i nabolaget (4 år), og de fleste v våre venner har ikke barn enda. Han stortrives i barnehagen og kommer til å gå der hver dag. Men ikke full dag. Det gjør han ikke nå heller. Når jeg har seinvakt spiser vi sein frokost sammen før vi kjører til barnehagen. Han trenger å være med barn på sin alder og har mange venner i barnehagen )
Myrini Skrevet 18. oktober 2007 #14 Skrevet 18. oktober 2007 Tuppa på snart 5 skal fortsette i barnehagen, 100 %. Vil ikke endre på plassen hennes - er vanskelig å justere den opp til 100 % igjen senere. Beholder plassen - men kommer nok til å ha fri nå og da. Tror d blir kjedelig å være hjemme - hun trenger vennene sine Vi sier opp sfo-plassen til skolejenta vår fra januar (termin den 6..) Slik får hun litt ekstra tid sammen med meg og babyen (må ofte vike for en sta lillesøster;)) Tror og håper på at dette vil fungere greit. Gleder meg. Bare 80 dager igjen i dag....
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #15 Skrevet 18. oktober 2007 syntes det er så rart når så mage sier at barna trenger å gå i b.h for å leke med andre barn.det var ikke b.h da jeg vokste opp,ikke der jeg bodde iallefall.bodd på landsbygda langt fra nærmeste tettsted.men hadde da ALDRI problemer med noen å leke med!hadde ikke alle på død og liv skulle hatt barna sine hele tiden i b.h så hadde de ikke trengt å reise i b.h for å få kamerater og noen å leke med. her jeg bor er det ikke mange som har barna i arnehagen hver dag så her møtes mødre med sine små og lar de leke.mange venter med barnehagen til de er minst 2 år .det samme har vi gjordt. mitt eldste barn begynte i b.h noen mnd før 3 årsdagen og det var midt i blinken for han.han gikk da 4 dager fra 9 om morgenen til halv 3.etter ett års tid ble han litt stresset og da hadde han fått en lillesøsken også.vi gikk da ned til 3 dager.etter jul i år gikk han opp til 4 dager igjen for han skulle på skolen i høst og da også gå 4 dager. yngstebarnet skal også begynne i barnehagen på våren en gang og da 3dager.han har både yngre,eldre og jevnaldrende unger å leke med fordi om han fremdeles er hjemme.han snakker som en 4 åring og er langt over middels i de fleste ting. har ikke noe som helst imot barnehagen men syntes at foreldre bør tenke på at det er ikke alle barn som har det best med å være i b.h hver dag,hele dagen fra de er knappe året gammelt. er i det siste kommet frem at det aldri før hr vært så mange under 3 år med psykiske problemer som nå og det spekuleres i om det kan være at barna rett og slett blir stresset av maset hit og dit bestandig. det er ikke først og fremst pedagogisk lære de små trenger men en trygg og rolig hjem med rutiner og ro. tror de fleste foreldre ser selv om og når barna trenger b.h og hvor mye,men noen foreldre tror at å ha barnet i b.h omtrent hele småbarns stadiet er det beste,det stiller jeg meg sterkt tvilende til..
Myrini Skrevet 18. oktober 2007 #16 Skrevet 18. oktober 2007 Tidene har endret seg. Nå er det flere foreldre (mødre) som er yrkesaktive. Da må jo barna ha en plass å være. Synes da at barnehage er et veldig godt alternativ. Da skal ikke foreldrene ha dårlig samvittighet for å "sette" bort barna sine. Det er ikke alle forunt å være hjemme med barna. Vi er så forskjellige. Dette handler mye om våre prioriteringer. Selv kunne jeg ikke ha tenkt meg å være hjemme på heltid, og velger derfor å ha barnehageplass. Vet at jenta mi har det godt i barnehagen. Hjemme er det heller ingen på hennes alder. Samtidig respekterer jeg de som prioriterer annerledes. Forresten - stresset er det vi som foreldre som overfører til barna våre - ikke barnehagen. Ha en fin dag
fillyfjonka, nr.3 i oktober Skrevet 18. oktober 2007 #17 Skrevet 18. oktober 2007 De skal fortsette i barnehagen de. Blir litt for stillestående her hjemme...
Minnie Mom Skrevet 18. oktober 2007 #18 Skrevet 18. oktober 2007 Gutten vår skal fortsette i bhg på fulltid, men jeg kommer til å hente han tidligere enn vi gjør nå. Kommer også til å ha han hjemme kanskje en dag i uka, alt etter som hva vi har lyst til. Han stortrives i bhg.. )
twoboys & a girl Skrevet 18. oktober 2007 #19 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg tar han ut av bhg, har bare ikke klart å skrive oppsigelsen ennå.... Det er fordi bhg ligger for langt borte, og det blir for dyrt. Skal prøve å søke han inn i bhg i nærheten 50%, men får han ikke plass så blir han hjemme.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 18. oktober 2007 #20 Skrevet 18. oktober 2007 Snuppa skal nok i barnehagen, men kortere dager. Greit for henne å få litt "fri" og egentid der også. Men når jeg er på sykehuset skal hun helt klart komme hver dag og hun skal få masse tid med lillegutt når vi kommer hjem og!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #21 Skrevet 18. oktober 2007 Vi har ennå ikke bestemt oss om jenta på tre skal være hjemme to dager i uka. Er så usikker på dette, men ser for meg at det kan være greit å få være litt hjemme å bli kjent med babyen, og det er et par unger i nabolaget so også er hjemme som vi akn besøke eller treffe ute. Også sparer man jo litt penger på det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå