Vårenzia Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Jenta vår på 2,5 år slutta med bleie på dagtid for et par måneder siden. Men vi har fortsatt på henne bleie om natta. Bleien er som regel tørr på morgenen nå, men det hender det er litt tiss, og to ganger har hun også bæsja seg ut enten på natta eller på morgenen (vet ikke om det var i søvne) Hvor lenge bruker dere nattbleie etter at de små slutter med bleie på dagtid? Er det bedre å la dem slippe å tisse seg ut på natta, eller må det til for at de skal greie å kontrollere seg også da?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg tror ikke det må til. Man kan jo prøve, så finner du fort ut om hun tisser etter at hun har våknet eller ikke. Jenta di er så lita, jeg ville ikke stresset med det enda iallfall. Vår sluttet en måned etter dagbleien, men han var fylt tre år. Om ikke bleien er tørr så godt som alltid, er det gjerne for tidlig. Noen vil sikkert være uenig med meg, men dette er mitt syn.
EvaL Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Det kan høres ut somom jenta di muligens er moden for å slutte med nattebleier også, om hun har langt flere tørre bleier enn våte. Men hun er bare 2.5 år, og siden det fortsatt skjer en del uhell av begge sorter, seg jeg ingen som helst grunn til at hun ikke kan sove med bleier en god stund til. I det øyeblikket hun er helt moden (fysisk og psykisk) for å sove uten bleie, vil hun garantert slutte å gjøre i bleia også, og ønske å sove uten.
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Snuppa mi sluttet med bleie når hun var 3. Sluttet med nattbleie i samme slengen, siden bleia stort sett var tørr om morgenen likevell. Hadde uhell et par ganger i senga, men det gikk fint:)
Sweet caramel Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg er enig med tosøtesmå-enrødogenblå. Min jente sluttet også for noen mnd siden, og er 2 og et halvt år nå. Hun har ikke bæsjet i nattbleien, men er stort sett tiss i. Kommer ikke til å tenke på å slutte med nattbleien engang, før jeg merker at den er tørr stort sett hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå