Athene75 Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Er dere sykmeldt eller har dere klart å komme tilbake i jobb? Eller har dere klart å unngå å bli sykmeldt? Jeg er sykmeldt i 14 dager nå pga bekkenproblemer. Legen visste ikke om det var bekkenløsning, men mener iallefall at det er en eller annen form for bekkenproblem. Er sykmeldt for å hvile litt nå, siden jeg har en jobb der jeg går mye. Og all gåingen de siste dagnen nok har fremprovosert det til det verre enn hva det var for en uke siden. Så får jeg se når disse 2 ukene er gått om jeg kan begynne forsiktig å prøve på jobb igjen. Er veldig motivert til å begynne i jobb igjen, men slik det er akkurat nå har jeg problemer både med å gå og å sitte. Er 20+2 og har hatt disse problemene med den ene foten siden uke 15 og med ryggen siden uke 12. Det med ryggen har faktisk ikke blitt noe verre på desse ukene, mens foten har blitt mer og mer problematisk å få med seg når jeg går den siste tiden.
Athene75 Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 17. oktober 2007 Og forresten: hvordan er smertene deres? Hvor sitter dem?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Hei! Jeg har fått bekkenløsning for en god stund siden, men er fortsatt i jobb! Sier ikke at det er lett alltid, men det går! Den siste uken har jeg brukt at sånt belte rundt bekkenet, og det hjelper masse!! Prøv det:) Tror du får tak i det på hjelpmiddelsentr. Smertene varierer veldig, men er overalt i hele området dessverre...ta et sted, og jeg sier nok au!
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg er aktivt sykemeldt. Jobber i helsesektoren, så det er ganske tunge tak, og det klarer jeg ikke. Synes det er topp å kunne gå på jobb, og gå på toppen, og gjøre det jeg klarer. Smertene mine sitter bak, fra ryggraden, og ut langs "skinkene" kan du si. Og fremme i symfysen, og i lysken. Er verst i ryggen, det er så "løst" på en måte, og føler at nervene blir klemt. Men tror jeg skal gå å få meg et sånt belte som "Anonym" her nevner. Håper det kan hjelpe. Er i uke 18 forresten.
grivid m/nr.2 Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg har vært sykemeldt siden uke 13, nå er jeg i uke 22 og jeg blir ikke bedre. Bare værre og værre. Har jeg vært på bena i en times tid er det nok, da har jeg vondt og må sette meg. Presser jeg meg litt, som igår da jeg måtte ha dattera vår til 2 års kontroll på helsestasjonen, klarte jeg neste ikke gå utover ettermiddagen og kvelden. Det blir mye stillesitting og kjedelige dager. Mine smerter sitter mest i lysken, men også i korsryggen, halebenet, rompa og dedover i bena... Går til behandling for å stangnere det litt, da slipper jeg kanskje å bli helt sengeliggende, som hun sier... Ellers hjalp behandlingen veldig de første ukene, fra uke 8 til uke 12 ble jeg kvitt symptomene helt. Men nå som sagt er det for at jeg ikke skal bli altfor ille... Vær forsiktig hverfall, lytt til kroppen. Som hun jeg går til sier; -det er lettere å behandle mens du er gravid, skulle du få plager etter at babyen er født er det mye vanskeligere å behandle/bli kvitt.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg ble 100% sykmeldt denne uka, tidligere har jeg vært gradert sykmeldt. Er i uke 28 nå. Jobben min er fysisk krevende(dansepedagog), så jeg har ikke sjans til å takle den lenger...dessverre!! Smertene startet bak i bekkensømmene, spredte seg oppover og ned til halebeinet, og nå har jeg også innmari vonde stikninger i symfysen. Det meste er vondt/ubehagelig, men jeg tar det med et smil - det er såååå verdt det! =)
sydilla Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Hei! Jeg er går i aktivsykemelding pga. kynnere og bekkenproblemer (det var kynnerne som var den utløsende faktoren). Det jeg merker er at jeg nå er MYE bedre i bekkenet og f.eks. ikke trenger krykker lenger. Så det å ta det med ro og gå til akupunktur (for min del) har bedra situasjonen. Dersom beinet ditt er så vondt at du ikke får det med deg MÅ DU FOR ALL DEL ta dette alvorlig og roe ned. Prøv å få til en kombinasjon av sykemelding og tilrettelegging (det er de pålagt å gi deg). Det kiipe med bekkenproblemer er at en kan få problemer etter svangerskapet også. Jeg hadde så store smerter i bekkenet at å løfte elstemann og gå tur med sekk el. var et problem helt til 2 år etter forrige fødsel... Og jeg ble aldri helt kvitt smertene før jeg ble gravid på nytt med nr 3 (3 år etter forrigemann). Jeg er selv av type som ikke liker å melde pass på jobben, holdt på å slå inn en vegg på kontoret da jeg ble 100% sykemeldt for 6 uker siden, og nå er jeg i aktiv sykemelding, egentlig mest for ikke å bli deprimert av å gå hjemme. Jeg tror gravide jamt over har ALT for vanskelig for å sykemelde seg. "Graviditet er jo ikke en sykdom" sier vi - men det er jammen en tilstand som kan medføre mye plager som ikkegravide hadde sykemeldt seg for... Jeg tror vond rygg, vondt bekken og en bein som svikter ville holdt i massevis for de allerfleste andre i din bransje for å si det sånn.. Så ta plagene deres på alvor jenter og slutt å spille helter. Det er INGEN som takker deg for at du sliter ut deg selv, ektefelle og unger, risikerer å få ødelagt deler av permisjonstida di med smerter eller i væreste fall setter babyens og din egen helse i fare...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå