Gå til innhold

Er så nervøs!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen i forrige uke og da fant han ikke fosterlyd. Var vel en plass mellom 9,5 og 11 uker på vei. Fikk tlf fra sykehuset i dag, har fått time til ultralyd i morgen, pga at han ikke fant fosterlyd og litt usikkerhet på termindato. Er jo selvfølgelig glad for å få det sjekket, men er så redd at det er noe galt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hørte ikke fosterlyd i uke 13, men lille tuppa var så absolutt levende likevel! Det er litt tidlig å prøve å høre noe, man skal ha litt flaks for å få det til. Fint at du får ultralyd, da får du jo SE hjertet slå, ikke bare høre det. Går nok så fint, skal du se:)

Skrevet

legen min fant heller ikke fosterlyd i uke 12-13. var på kontroll forrige onsdag (16+5) og da leita han lenge før han hørte noe.... Ble litt nervøs inntill han endelig fant det... men skal på standard UL neste onsdag og vi gleder oss.

Skrevet

Det tror jeg ikke du skal bekymre deg for. Jeg fikk ikke høre hjertelyden før dagen før ul i uke 18. Var på kontroll også i uke 13, men han fant den ikke da.

Helt normalt å ikke høre den før.

Skrevet

Så merkelig at de tar å sjekker noe så tidlig?? Legen burde jo visst at det er svæært skjelden å høre forsterlyd så utrolig tidlig. Jeg var til min lege i uke 14 og da sa han at vi kunne jo prøve å finne den, men at jeg ikke måtte bli urolig hvis han ikke fant den. Han fant den ikke og det tenker ikke jeg noe mer på.

Skrevet

synes det er rart at legen ringer deg å sier at du har time til ul i morra, når du ikke er lengere enn 9/11 uker på vei bare pga han ikke fant hjertelyden!, og for noen kan det være alt for tidlig å høre hjertelyden selv om jeg hørte hjertelyden til Linnea når jeg var 7 uker på vei!

det går nok bra skal du se det er mange som ikke få høre hjertelyden før de er lengere på vei :)

Skrevet

Takk for svar!! Nå har jeg vært på ultralyd, og alt var ok. Er ca 10,5uker på vei nå. Er så letta!! Grunnen til at jeg ble henvist til ultralyd nå var flere, har vært søkkdårlig, legen fant ike fosterlyd og det var usikkerhet på termindatoen. Legen hørte fosterlyden tidligere forrige svangerskap. Men nå er heldigvis alt ok, så er det bare å holde ut med denne vanvittige kvalmen...

Skrevet

Å, det var bra! Da kan du puste letta ut, når du har sett hjertet slå nå, så er det veldig gode sjanser for at alt går fint videre også! Håper kvalmen gir seg snart!

Klem

Skrevet

Takk for det, godt å høre!!

Klem fra ei som er veldig letta!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...