Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Magen min er ganske diger, alle kommenterer den og sier at det ser ut som det blir en stor baby. Har ikke tatt folk noe særlig på alvor, men nå har både jordmor og lege også bemerket at de syns jeg ser vel stor ut. Såh....babyen ser ut til å bli røslig :-/ Lurer på det med vekstestimering - er det noen av dere som kan fortelle litt om det?? Når gjøres det, og hvem bestemmer at det skal gjøres? Hvor korrekt/nøyaktig er en slik måling? Selv er jeg ganske lita, mens mannen min var fem kilo da han ble født. Mamma hadde trøbbel med å få ut broren min (han satt dønn fast), og nå begynner jeg å gruble litt...kommer det samme til å skje med meg??
Maigullet Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Dersom moren din hadde problemer, og du selv er lita vil jeg nok tro de kommer til å ta røntgen for å se om babyen er for stor for bekkenet ditt. Det er jo hodeomkretsen som er det viktigste her. Lykke til
gla_mamma Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 De forsøkte å vekstestimere meg ved å ta vanlig ultralyd på magen. Da tar de mål av hodeomkretsen og mål av lårbeinet, og disse målingene sier noe om hvor stor de tror barnet kan være. MEN - sikkert er de ikke disse målingene for det er vanskelig å anslå størrelse på barnet på sluttten. I tillegg kan det være at du har mer fostervann enn vanlig og da blir man jo større i magen. Snakk med jordor om du vi ha vekstest. så avtaler hun med føden og gynekologen der som foretar undersøkelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå