Gå til innhold

Blir så oppgitt,frustrert og lei meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så livredd for å virke sytende og klagende ovenfor legen min .....og sjefen...Men sjefen min gjør ting så uholdbart for meg nå..

For å gjøre en lang historie kort,så har jeg hatt en MA og SA i tillegg til en normal fødsel..Pluss at det går veldig lang tid da mellom graviditetene..så derfor så sykmeldte legen min meg nesten med en gang for at jeg skulle ta det med ro..det har funka fint,begynte i 50%jobb for snart 2uker siden..Problemet er synes jeg at min sjef ikke har hørt hva jeg ønsker ifh til å jobbe 50 en stund..han setter meg opp på hele dager på jobb(jobber i bhg),mens jeg og legen ønsker kortere dager...ÅÅÅÅÅÅ....hvorfor kan han ikke lukke opp øra å ta hensyn til mine ønsker??????? I morgen tror jeg at jeg skal kontakte legen min,og få han til å skrive det svart på hvitt.... MEN,så er det det igjen da,at jeg er livredd at han skal syns jeg syter og klager...Men han gjør sikkert ikke det da,men det er så vondt å føle seg så lite hørt på jobb,samtidig som jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke fikser laaange og strevsomme dager i barnehagen...

Men,men..nok syting,måtte bare få det ut et sted;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke legen din vil syns at du syter, du har bare en kjip arbeidsgiver som må ha ting svart på hvitt for at du skal tas på alvor. Snakk med legen din, du! Forstår godt at du ikke kan jobbe fullt nå! Etter hvert går det jo sikkert bedre, men det er noe med å komme seg trygt over i 2.trimester...

Lykke til å snakke med legen!

Skrevet

er som å høre meg detta jo. i akkurat samme situasjon og jobber i barnehage.

du får si til sjefen din at du heller vil jobbe halve dager hver dag isteden for hele dager. og funker ikke dette for sjefen må du si at da får jeg heller sykemelde meg helt. for det er nemlig det å jobbe hele dager som er kjempe tøft. skjønner deg såååå godt.

Skrevet

HÆ?? Hva er det med sjefen din dah?? Jeg var 50% sykm i en lengre periode,og fik da bestemme selv om jeg vile gå fulle dager elr korte dager,jobber turnus,så jeg gikk kveldsvaktene mine som før,halve dager og noen fridager,uten noen misnøye fra sjefen. De har plikt til å tilrettelegge slik at arb skal i best mulig grad unngå sykm v / feks graviditet.Ring legen din og varsle fra hva sjefen gjør,han kommer ikke til å synes du syter!!

Skrevet

Tusen takk...

Jeg er i 2.trimester..uke 15 til helga..Så sjansen for at det denne gangen skal gå bra er jo større nå enn tidligere sv,men angsten for at det skal gå galt sitter litt dypere enn jeg har trodd..sa legen;-) Også er det det at kroppen allerede reagerer på lange dager,med vond rygg og bein...

Det gjør det ikke noe bedre at han jeg jobber med i bhg ,er hofte operert og har sprike gips i 6uker framover,med andre ord tung å jobbe med!!

Skrevet

Hva med aktiv sykemelding, hadde det vært et alternativ? da må arbeidsgiver ha inn en person som dekker dine oppgaver uansett og de får ikke problemer med å finne en vikar som kan jobbe halve dager, (som gjerne er litt vanskelig). Da kan du også styre opplegget mer selv, ta deg pauser når du har behov etc uten å føle at du er en byrde for noen, men heller en ekstra ressurs.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...