Tasselabb Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg skal bli prøver i neste syklus. Har gått på p-piller fram til nå, sluttet på pillene for å ha én normal syklusmåned uten noe prøving hvor jeg har mine egne hormoner, for så å starte prøvingen neste mnd. Av ren nysgjerrighet så eggløsningstestet jeg meg denne normale mnd bare for å se om jeg fikk eggløsning av meg selv etter mange år med p-piller. Så ble vi enige om å hoppe av i svingen den tiden det var fare for å bli gravid. Jeg fikk positivt på eggløsningstesten tors kveld og fre kveld. Lør morgen var den negativ igjen. På pakningsvedlegget til eggløsningstesten står det at ved positivt resultat, så forventes eggløsning innen 24-48 timer. Mandag kveld gadd han ikke hoppe av lenger. Hva tror dere, var det litt for tidlig å slutte å hoppe av, eller var vi over befruktningsperioden slik at graviditet ikke inntreffer? Ikke det at det gjør noe å bli gravid nå, selv om jeg liksom ikke skal starte prøvingen før neste mnd, jeg bare lurer på hva dere tror om sjansen? Siden jeg fikk positiv test både tors og fre, kan det tyde på at det var 48 timer til på tors og 24 timer til på fre. Det vil si at jeg skulle ha eggløsning ca lørdag kveld. To døgn etter det (mandag) hadde vi ubeskyttet samleie. Er egget dødt etter to døgn, slik at jeg ikke kan bli gravid av det samleiet? Håper det, lever ikke egget bare i ett døgn...? Hva tror dere om sjansen for å bli gravid i dette tlfellet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå