Mamma til gutt og jente....... Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 vår maskin funker ikke til tross for bare 3 mnd gammel. Fikk høre av selger at de har problemer med dette ettersom vista er et halvferdig produkt så ingenting man kan gjøre så lenge det ikke er feil på harddisken????
Røykeslutt 7.april 08 Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg sitter med en i fanget for øyeblikket ja. Har bare hatt den et par dager nå, men må si at jeg savner den andre maskinen med windows. Blir ikke helt fortrolig med vista, men det er kanskje en vanesak som alt annet. Har ikke hatt problemer til nå, men de kommer vel. Har jo ikke snøring på pc jeg:-(
*sola ღ Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Ja vi har acer med vista..hva mener du, funker ikke? Er den død? Vi er ikke superfornøyd med vista akkurat, syns det er tungvint og hadde styrt unna hvis vi visste det vi vet nå.. Hadde xp før og det var mye bedre......
bærtæ Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har ny(noen mnd) acer laptop og hadde vista. Pc`n funket men den var utrolig treg. Hang seg opp hele tiden og ble veldig varm. Har installert XP istedet og nå er han normal;) I tillegg likte jeg ikke vista og syns det var vanskelig finne frem. Hadde sikkert blitt vant med det, men jeg savnet XP jeg;)
Hjertefamilien Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Hva slags acer har du da? Og lå det med en vista cd som du har innstallert?
Mamma til gutt og jente....... Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. oktober 2007 Fikk den ferdig installert av leverandør. Den er forferdelig treg, faller ut av nettet hele tiden uten at det er feil på nettverket. Det er noe dritt. Den funker bare i perioder!!!! Er det noen som har klaget på dette eller komt noe vei med dette. Dette går ikke lenger. Maskinen er 3 mnd gammel ogheter travelmate 4230
*sola ღ Skrevet 17. oktober 2007 #7 Skrevet 17. oktober 2007 Hmm, du, kan jeg spørre hvordan du kvittet deg med vista og fikk xp? Helt grønn med data, men kunne tenkt meg å gjøre det samme, savner xp vi også.........
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #8 Skrevet 17. oktober 2007 JA! henger seg opp heeeele tiden og må åpne nytt nettvindu hvert femte minutt... henger seg spesielt ofte opp når jeg skriver et langt innlegg... hehe... er dritt lei hele pc'en , MASSE problemer.
Mamma til gutt og jente....... Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 17. oktober 2007 samme her, men har du prøvd å klage på denne? hva faen skal jeg gjøre?? acer tar ikke ansvar og ikke selger heller. Er helt fortvilet.
trompetisten Skrevet 17. oktober 2007 #10 Skrevet 17. oktober 2007 Fjern Vista og installer Windows XP, så blir alt bra igjen
Mamma til gutt og jente....... Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 17. oktober 2007 går ikke alle bilder og dokumenter tapt da?
Hjertefamilien Skrevet 17. oktober 2007 #12 Skrevet 17. oktober 2007 Dette er jo en "eldre" modell, med sort tastatur ikke sant? Liten harddisk på kanskje 120 GB, og ett minne på 1024MB? Vistaen alene krever nesten 1000 mb for å drive optimalt, og når du da kjører flere program i tillegg (åpne nettsider, musikk, nedlastingsprogram etc) vil maskinen jobbe tregt. Prosessoren er ikke av de kraftigste heller, og klarer da ikke jobbe raskt nok... Selger har nok ikke noe ansvar så lenge det ikke er noe feil med pc'n.. Er det den modellen jeg tror du har er den rett og slett utdatert, en "eldre" modell...
trompetisten Skrevet 17. oktober 2007 #13 Skrevet 17. oktober 2007 Hvis det ligger på Mine dokumenter så... Men det er så enkelt som å brenne det ut på cd, eller lagre det til en minnebrikke eller lignende. Kanskje du også har flere partisjoner på harddisken din? Da kan du kopiere det du vil ta vare på c: og kopiere det over til den andre partisjonen (som oftest d:)
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #14 Skrevet 17. oktober 2007 Vi har samme problemet, men skal kjøpe mer ram. Og så skal vi oppgradere til vista premium (1000kr)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 17. oktober 2007 #15 Skrevet 17. oktober 2007 vista=trøbbel Det er ikke ferdig enda. Skaff deg xp.
Mamma til gutt og jente....... Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #16 Skrevet 17. oktober 2007 eldre modell??? kjøpte den ny for 3 mnd siden. Skulle visst være supergod???? Blitt lurt????
Selene Skrevet 17. oktober 2007 #17 Skrevet 17. oktober 2007 Jepp! Kjenner problemet siden jeg også kjøpte Acer for 3 mnd siden. Ble så irritert at jeg kvittet meg med Vista og innstallerte XP. Endelig fornøyd med kjøpet. Vista suger big time så hvis du har mulighet til å legge inn XP ville jeg gjort det. Lykke til! )
Hjertefamilien Skrevet 17. oktober 2007 #18 Skrevet 17. oktober 2007 Mange butikker prøver å selge unna eldre modeller, men den trenger ikke være gammel i den forstand. Antakelig var den ny og hot tidligere i år, men så er det kommet ny modell av samme typen, med oppgraderinger... Om du er blitt lurt får du ta opp med selgeren, men stemte det med de spesifikasjonene jeg nevnte?
Hjertefamilien Skrevet 17. oktober 2007 #19 Skrevet 17. oktober 2007 Vista suger ikke, problemet er stort sett at det er mange pc'er som selges nå som egentlig ikke takler vista pga den krever myye kapasitet på pc'n. Er jo ikke så rart at XP funker, da den ikke trenger så mye kapasitet..
cherry coke Skrevet 17. oktober 2007 #20 Skrevet 17. oktober 2007 litt nyskjerrig her...jeg kjøpte lap topen min i sommer...en acer aspire 5600. Er veldig fornøyd med maskina, og lurer på om aspire 5600 er ei bra/ny maskin?
Hjertefamilien Skrevet 17. oktober 2007 #21 Skrevet 17. oktober 2007 5613? Sort tastatur? 5600 serien er en bra serie, regner med du kanskje har en 5613, da det var sommerens testvinner :-) (Den er nå kommet i en ny utgave igjen, med noen oppgraderinger, og fremdeles testvinner)
lisabet med gutt og jinte © Skrevet 17. oktober 2007 #22 Skrevet 17. oktober 2007 *stolt 5613-eier* Eneste minus er scrolleren......
Hjertefamilien Skrevet 18. oktober 2007 #23 Skrevet 18. oktober 2007 5613 er en god maskin det :-) Men er ikke scrolleren noe god?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå