Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Skal kjøpe dyne i morgen tenkte jeg.. har to stykker fra før, men de er vel mer vogndyner.. de er iallefall veldig små. Hvilken størrelse er vanlig å ha til spreingelseng, og skal man ha pute eller ikke? Har hørt så masse forskjellig.
DoubleTrouble Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Hei! Vogndyne 80*100 er for små til sprinkelseng synes jeg. Vi har kjøpt str.større. Kommer ikke på hvilke mål det er nå men jeg tror den heter juniordyne (Kid Interiør). Den fungerer veldig fint. Er såpass stor at en kan lage fotbukt også og det liker nurkene veldig godt. Pute skal ikke spedbarn ha før de er 1 år. De skal ligge mest mulig flatt med hodet. Kjøp heller klosser til å sette under beina på senga. Får kjøpt 6stk til 149 kr på Barnas Hus.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Sengdyna er 80x100 cm! Jeg har kjøpt pute, men kommer vel muligens ikke til å bruke den helt i begynnelsen! Dra en tur på Jysk! Jeg kjøpte mi sengedyne der og betalte 149,- for en flott dundyne!! ;D
Synnøve_Solbakken Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Vi bruker 80 x 100 i senga det første året. 65 x 80 er vogndynene. Syns 100 x 140 er for store til babyer jeg.
dritgrei hei hei! Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 vi har den som er 100X140 og har brukt den fra hun var et halvt år og det har vært helt fint, den kan balles rundt og under skinnet og føttene og alt :-) liker den godt i grunnen :-)
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. oktober 2007 okei.. skal på Ikea i morgen og ser at størrelsen der på dynene er 110x125.. men så står det ved siden av at det er fra 12 måneder, så da får jeg vel se etter den på Kid. Takk iallefall :-)
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 17. oktober 2007 #7 Skrevet 17. oktober 2007 Brukte 65x80 i vogna, -noe større enn det blir vel for stort og klumpete... I sprinkelsenga har vi hele tiden hatt 80x100, og den er stor nok i massevis en god stund. Tulla er snart to år, og denne dyna er ikke for liten ennå, men vi kjøper nok uansett den som er 100x140 snart. Oxo må hun få en ny barneseng når babyen kommer og overtar sprinkelsenga -Tulla har ikke brukt pute før det siste halvåret. Og hun bruker bare babypute, som er forholdsvis liten og flat. Greit å ikke bruke pute når de er babyer, har man behov for å få hevet overkroppen i forhold til forkjølelse eller sånt, så er det bedre å bygge opp under beina på senga istedet for å bruke pute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå