Knøttefrøken Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Vi har bestemt oss for at pappa skal være hjemme når baby er 4 mnd og 8mnd, (3 uker av gangen) så får han vært litt alene mens babyen er liten og litt når han er større. Så tar vi ferieukene våre sammen i sommer.. Hvordan har dere andre tenkt å gjøre det?
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 vi har valgt 100 % iallefall, og jeg tar første runde, og så har jeg ferie etter det. Mest sannsynelig så tar sambo perm etter ferieukene mine, slik at lillejenta får være hjemme lengst mulig før hu begynner i barnehage, selv om vi har valgt 100 % dekning..
Ezmeralda Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Først blir han såklart hjemme de 2 første ukene etter at babyen er født. Selve pappapermen (8uker) tar han rett etter at min permisjon er over. Da skal jeg ha trappet nok ned på ammingen, så vi slipper å tenke på den delen. Etter pappaperm tar vi begge ut 5 ukers ferie samtidig hvor vi alle tre reiser sydover, leier et lite hus med basseng i en liten landsby i sør europa et sted. og nyyyter hverandre før hverdagen begynner. :-)
Knøttefrøken Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2007 men tar dere mammaer ut ferie samtidig når pappaen har permen sin?? synes det er så mange som gjør det. Da er jo hele vitsen med pappapermen borte synes nå jeg da... for da får de liksom ikke prøvd seg på egenhånd.....
Rakri Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Vi får tvillinger, så det er nok behov for å være to hjemme den første tida. Han skal derfor ta ut sine uker med en gang. Men dette er litt mer på papiret enn reelt. Han er selvstendig næringsdrivende, og kan ikke la være å jobbe helt i 6 uker, så han må nok jobbe noe disse ukene likevel. Det fine er at han kan jobbe hjemmefra så mye han vil, bare han har pc og nett. Det gir anledning til at han kan være mer hjemme eller jobbe mindre på dagtid enn om han hadde hatt en vanlig jobb (men da ta det igjen på kveldstid). Vi har valgt 80 % i ett år, men kommer til å ta ulønnet permisjon noen måneder hvis økonomien tillater det.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 Samboeren min tar nok halve pappaperm i sommer slik han får ekstra lang sommerferie og resten etter min permisjon. Når han har permisjon i sommer kommer jeg til å ta ut ferie. Jeg ser ikke på det som noe problem at jeg er hjemme samtidig. Han får jo prøvd seg på egen hånd hver eneste dag for vi kommer til å dele på arbeidet med barnet. Det har ikke vært noe problem med sønnen vår på 3 år.
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #7 Skrevet 17. oktober 2007 han skal ha 1 uke etter fødsel, han får ikke betalt, og vi har vært så dumme og ikke spart noen ting:( så er det jo desember. har ikke råd å være blakke da nei.. så etter disse 6 ukene som er forbeholdt mor, skal han ta ut alle sine 6 på rad. da skal vi være hjemme sammen. fordi hans permisjon ikke er avhengig av hva jeg gjør. og jeg får 50% tror jeg.. jada, vi skal være sammen. det er så mange som er i mot det. men han har ikke noe i mot det, jeg har spurt:) han har jobbet VELDIG mye siste årene, har fri kanskje lør-søn. så det skal bli godt å ha han hos meg, og vi skal lære barnet å kjenne sammen.. det tar jo på at han er så mye borte, savner han vettu. det er jo flott med litt avlastning for begge.. såååååå etter det. skal han ha 1-2 mnd alene, for jeg skal gå skole (eventuellt) jobb før permisjonen er slutt. han skal jaffal ha mer enn bare pappa permisjonen.. siden.. det er jo ikke MINE uker.
bl0mma Skrevet 17. oktober 2007 #8 Skrevet 17. oktober 2007 Rakri er det inte så att man får extra uker når man får tvillingar? Jag er bara nysgjerrig....
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #9 Skrevet 17. oktober 2007 Pappa her skal ta en dag i uka, jeg skal etterhvert(ca 5-6mnd) jobbe den ene dagen i uka når han har permisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå