Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 ...ja, nummer fire, ja! Kommet godt igang jeg, sjø! :-) Jeg er født i 1973, og i fjor høst fikk jeg jente nummer tre, som nå er litt over ett år! De to eldste har en annen far som bor i nærheten, og som de er hos 1/3 av tida, de er 6 og 8 år gamle... Den nye samboeren min fikk "tre barn" på to år, to stebarn først, og deretter en liten baby...så det ble en stor omveltning fra singeltilværelsen, men det har han taklet utrolig bra, og vi har det kjempefint! :-) ...men jeg tenker på at jeg skulle hatt et barn til, et søsken som blir igjen til hun som nå er minstejenta når de to eldste er hos faren... men helst før jeg blir "for gammel" og helst før aldersforskjellen mellom eldste som nå er åtte og nummer fire blir for stor... eller skal jeg ikke tenke slik? Hva tror du? Hva er best for vår lille store familie? :-) Samboeren min som som sagt fikk tre barn på to år er nølende til mitt forslag om et barn til, men jeg synes det høres så fint ut med to "kull" når aldersforskjellen likevel skulle bli såpass stor, og ettersom hun minste ikke har søsknene sine her de dagene de er hos faren...Synes dere han er mest fornuftig som i utgangspunktet synes tre er nok, eller har jeg rett når jeg ønsker meg en til? MAJ, 34 år.
Clue Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Går det an å ha rett angående å få et barn til eller ikke? Trodde det var noe man ble enige om, ikke at den ene har rett og den andre feil.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2007 #3 Skrevet 20. oktober 2007 ....når man ikke er enige om hvor mange barn man skal ha, så må man finne gode grunner for å få flere, og gode grunner for ikke å få flere. For eksempel teller økonomi, tidspress, helse, karriere, og selvfølgelig: de barna som allerede er født, hvilke konsekvenser kan et nytt familiemedlem få for dem?! :-) Det er ikke noe selvfølge at et par er enige om hvor mange barn man skal ha! :-) Derfor er det i mange parforhold slik at den ene gir seg til fordel for den andres ønske! Jeg lurer bare på hvordan andre ville vurdert å få et barn til hvis de var i en lignende familiesituasjon som min! :-) MAJ
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 22. oktober 2007 #4 Skrevet 22. oktober 2007 Synes du har et godt poeng. Har selv ei søster som er bare ett år mindre enn meg, og nå i ettertid vet jeg ikke hva jeg skulle gjort uten henne Det er veldig godt, både for dere som er foreldre, og barnet som vil få noen å leke med Hvis du har lyst (han må jo selvfølgelig ha lyst han også) så synes jeg dere skal satse på det
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 22. oktober 2007 #5 Skrevet 22. oktober 2007 Oj, først nå så jeg at jeg var inne på "far svarer mor".. hehe. Det var ikke helt meningen. Men nå fikk du hvertfall min mening også
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2007 #6 Skrevet 24. oktober 2007 Det var veldig godt å få svar fra deg! :-) MAJ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå