Første babyen=) *jentebaby* Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 hva er det egentlig? når magen strammer seg, blir hardt lissom?
nøffemamma Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg blir ofte det når jeg er sliten og ikke har satt meg ned på en stund. akkurat som om babyen sier ifra at mammaen sin må hvile....
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Kynnere kanskje;) Jeg har enda ikke opplevd det.. er i 26 uke..
bringebærjenta-4.jenta Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Det kalles kynnere. Det er livmorens måte å trene seg opp til fødselen på. Helt normalt.
Monasecilie Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Det er kynnere. Livmora trekker seg sammen. Dette for å "trene" seg opp for å klare å presse babyen ut ved fødselen.
Første babyen=) *jentebaby* Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. oktober 2007 åja:) trudde ikke det kom så tidlig jeg, er i uke 20:)
Lille`mor & lillebøll Skrevet 17. oktober 2007 #7 Skrevet 17. oktober 2007 joda,mange får det tidelig. Fikk det selv rundt uke 16 og sliter med det...Mest pga stress:(
Phantom´ Skrevet 17. oktober 2007 #8 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har hatt det siden uke 12. Men nå er jeg 3. gangs... Har blitt sykmeldt pga voldsomme kynnere ved begge tidligere svangerskap. Kynnere i seg selv er helt ufarlig, men for m in del kunne jeg ikke løfte noe som helst uten at magen gikk helt i spenn. Slitsomt.
Ane med lillegutt Skrevet 17. oktober 2007 #9 Skrevet 17. oktober 2007 Hmm, da er det kanskje det jeg også har kjent denne uka... Jeg har prøvd å høre med de andre damene på jobb, men det virker som de har glemt begynnelsen av svangerskapene sine ... I går kveld (etter en laaaang arbeidsdag) skjedde det da jeg la meg på sofaen, livmoren strammet seg til en "ball" som tydelig stakk ut av magen. Er 15+1 i dag, trodde ikke de kom så tidlig. Blir stadig overrasket over denne kroppen.
*Safira* Skrevet 17. oktober 2007 #10 Skrevet 17. oktober 2007 Hei, jeg er også sykemeldt 100% pga. kynnere. Sist svangerskap lå jeg på sykehuset fra uke 26, pga under 10mm igjen av livmorhalsen. Fødte ikke før i uke 33! Lå på sykehuset å "ruget" sammen med flere som hadde premature rier. Kynnere er helt normalt! Men har du masse kynnere kan være greit å ta en ultralyd for å se at kynnerne ikke påvirker livmorhalsen/mormunnen. Det er ikke lett å kjenne forskjellen mellom kynnere og premature rier. Jeg klarte det i alle fall ikke sist! Magen var konstant hard.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå