Gå til innhold

Mye luft i magen... (noe detaljert- SORRY!!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg våknet to netter på rad med helt sinnsykt mageknip, nesten ikke klart å gå til badet og det er bare 4 skritt fra senga...

Når jeg endelig sitter på do kommer det ut litt luft, men ikke mye. Hvis jeg sitter der i en evighet får jeg ut en del luft, og gjerne litt til...

I natt ble jeg plutselig veldig løs i magen etter å ha sittet en stund- trodde jeg holdt på med diarè og at jeg sikkert fikk omgangssyken med en gang å...

Men etter å få tømt meg ga mageknipen seg litt, og jeg klarte å sove.

(spiste surkål i går da, vet at det ganske sikkert er en god grunn for nattens hurlumhei... Men ellers!! Det er så plagsomt...)

Jeg har begynt å få problemer med å bli ferdig på do på dagtid å, det har gått greit hittil. Er 24 uker på vei, ikke hatt det sånn i noen svangerskap før...

Prøver å være flink til å drikke mye, jeg må helst ha litt smak på det jeg drikker så det blir dessverre ikke så mye vann...

Men jeg tar trankapsler og det pleier å hjelpe på sakene- men ikke nå lenger...

Det er så uhorvelig ubehagelig å gå rundt sånn, halvveis forstoppet...

Noen tips? Noen som har eller har hatt samme problem??

Jeg skal holde meg unna surkål og løk og lignende fram til fødselen, det er helt sikkert...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere i samme båt:) Hehe. . :) daglig aktivitet. . .unngå kål og løk produkter. . . Tung gjærbakst,værtfall nystekt!

Skrevet

ja, det er flere av oss! jeg har fått tips om å bruke idoform som forebyggende da jeg er ofte plaget av luft i magen og forstoppelse. det funker av og til. og det med vann er jammen ikke oppskrytt har jeg merket etter jeg ble gravid. Da har jeg vært så flink med å drikke litervis med vann, og det hjelper på mye!!! hvis du ikke er så glad i vann; hva med å ha isbiter nedi så det blir godt å kaldt.

også et godt tips jeg tror funker, et lunket glass vann hver morgen. tarmene er så aktiv på morgenen, at det skal hjelpe. tror det har funka på meg i det siste iallefall.

ellers når det gjelder akutt mageknip så må man nesten bare sitte en time på do å få ut det som er, ellers vedvarer det bare..

Det er kjipt, jeg vet!! :(

også som du sier, hold deg unna ting du vet ødelegger magerytmen din!

Skrevet

Tips? ja! Nei til løk og kål og agurk.

Skrevet

Har du prøvd å drikke Biola? Det har hjulpet meg mye mot luft. :)

Skrevet

Hei, jeg er også mye plaget med luft, spes. om kvelden.. virker som det er middagen som ødelegger.. I går hadde vi Wok.. Det anbefaler IKKE! Var utrolig vondt utover kvelden..

Ellers så bruker jeg noen kapsler som heter Minifom som de har på Apoteket, de hjelper godt mot luft i magen. Jeg fikk det på sykehuset etter keisersnittet sist også.

(Samme som man kan gi babyer med luftsmerter.. men da i dråpeform)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...