ballblom Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Kommer på besøk fra 1.trimester :-) Noen av dere som hadde små blødninger i 1.trimester, uten at det var noe galt? Blør litt nå, og er så bekymret :-( Går det stort sett bra likevel?
Mido Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg hadde en styrtblødning rundt uke 10, som varte i et døgn... småblødde i noen dager etter dette... Alt er vel, er i uke 19 nå. Småblødde litt når jeg gikk med storebroren også, så det trenger absolutt ikke å være noe galt... Masse lykke til... Men få det undersøkt om det øker på eller ikke gir seg... slik at du får slappet litt mer av;-)
ballblom Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2007 Tusen takk for oppmuntring! :-) la oss håpe jeg er like heldig som deg! Andre som har erfaringer med dette? Blir glad for svar :-)
wennis Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg hadde to relativt små. En i uke 5 og en rundt 8-9. Har tenkt på det i etterkant og lurt på om det var mensen rett og slett. Hørt at det er noen som får det. Var hos lege og fikk UL begge ganger for å se at det ikke var noe på gang, og alt var tett og fint:-) Både lege og JM sier at det er veldig vanlig med blødninger, så ikke bekymre deg for mye! Ta deg heller en tur til lege og bli beroliget:-)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg blødde litt nå og da fra 4-9 uker. Hadde en stor blødning i uke 9. Etter dette har jeg ikke blødd. Vært på 2 tidlige UL og alt var bra med babis. ER nå 15 uker på vei og kjenner liv hver dag. Det er faktisk ganske vanlig å blø litt i 1 tri. Men jammen er det ekkelt og skummelt. Så lenge man ikke får smerter går det som regel bra. En SA er som regel veldig smertefull er det blitt meg fortalt. Lykke til, håper det går bra med deg også!
ballblom Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 17. oktober 2007 Åå nå føler jeg meg såå mye bedre :-) Tusen takk alle sammen! Skal ringe legen i morgen, så får jeg iallefall sjekket det. Har vært helt fra meg i hele dag, så dette var godt å høre.
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #7 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg hadde mange styrtblødninger gjennom hele 1. trimester. Og med mange mener jeg 1-2 i uken. Hadde aldri smerter, så trodde aldri at jeg var i ferd med å miste, men var allikevel på 2 tidligere ultralyder pga. dette. Forstår veldig godt at du blir bekymret! Jeg hatet det selv, men husk at det er veldig vanlig å blø i 1. trimester. Så fort jeg gikk over 12 uker, så sluttet det helt - og jeg har ikke blødd noe i 2. trimester. Så man kan heeeelt fint blø relativt mye uten at det betyr at noe er galt. Men vær obs dersom du får smerter. Lykke til
ballblom Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 17. oktober 2007 Tuusen takk for enda et svar :-) Så trivelig at dere tar dere tid til å berolige meg :-) Trodde at blødninger var starten på en spontanabort jeg.. men nå føler jeg meg naturligvis mye bedre! Gru-gleder meg til tidlig innvendig ultralyd ( om jeg får det ), så jeg ser og hører at alt er bra :-) Forhåpentlig vis er jeg på 2-trimester om 7 uker! Klemmer fra Linn
ballblom Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 17. oktober 2007 Kikket på bildene dine forresten :-) Såå fin liten baby du har i magen din! Og fin mage.. hehe.. gleder meg til min vokser og blir stor også!!
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #10 Skrevet 17. oktober 2007 Satser på at det var meg du snakket til Fikk superfine bilder fra ultralyden i uke 18. Var på Ahus. Bare gled deg til den dagen kommer!!! Glemte å skrive i stad at man er utrolig følsom "der inne" når man er nygravide. Tror det er slimhinnene som er litt ustabile, og det fører til at man kan blø mye og ofte.
ballblom Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 17. oktober 2007 Jepp var deg :-) Det var jo skikkelig fine Får et ganske godt inntrykk av hvordan babyen vil se ut.. den kommer til å bli såå fin! Akk ja.. men tiden går så sakte :-/ Lengter etter å følge etter dere på 2 trimester.. hehe.. men får ta én dag av gangen. Nå får jeg bare vente på å få innvendig ultralyd. Tror du det blir vanskelig å få ordnet, eller går det greit siden jeg har blødd?
<3 <3 <3 juuuhuuuu <3 <3 <3 Skrevet 17. oktober 2007 #12 Skrevet 17. oktober 2007 heisann! jeg hadde blødninger i uke 5 uke 6 uke 11 og uke 12 jeg,,, trodde egentlig ikke jeg skulle sitte her med to gutter i magen! det er visst ganske vanlig med blødninger men alltid greit å sjekkes opp med ultralyd, masse tvi tvi
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #13 Skrevet 17. oktober 2007 Tror det varierer veldig fra lege til lege. Min var veldig treig, så vi bestilte time hos privat klinikk første gangen. Da var jeg i uke 7 tror jeg. Legen mente jeg bare måtte vente utover i uka for se om blødingene gikk over av seg selv, eller om jeg kom til å miste. Jeg var ikke så interessert i å "se hvordan det går utover uken". Var første gangen jeg blødde, og jeg blødde MYE. Bestilte derfor time hos privat klinikk, og fikk time samme dag. Kostet 950 kroner, men var absolutt verdt det.Fikk se et en slags skygge med et bankennde hjerte. Altså ikke veldig "spennende", men betryggende å se at det var liv i vennen vår (bildet ligger forøvrig også på profilen min) Ettersom blødningene ikke gikk over etter noen uker fikk jeg ENDELIG henvisning til UL av legen min. Men da var jeg vant med blødningene på et vis, de kom og gikk jo med noen dagers mellomrom. Så hvis legen din ikke hører på deg, og du føler deg usikker og redd, så anbefaler jeg deg å ta kontakt med en privat klinikk
ballblom Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 17. oktober 2007 Oi, to gutter?? Gratulerer, så moro da Så snille dere er som svarer.. vondt å tro at man er alene med problemer :-) Tusen takk!
ballblom Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 17. oktober 2007 Svar til Bris. Tenkte meg at legene er litt "vanskelige" på den måten. Er jo vanligvis slik at man må "se det an" litt.. skader ikke å høre hva hun har å si, og hvis det ikke gir seg tar jeg nok kontakt med en privatklinikk. Vil ikke gå i uker å vite/tro at babyen dør inni meg.. Huff, håper dette går bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå