Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 jeg liker ikke denne Halloween feberen som har tatt Norge med storm hva synes dere?
inakvad Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg liker den idéen med å kle seg ut og gjøre litt ekstra ut av det på en fest (møtte samboeren min på halloween-fest også, så jeg kan vel ikke si annet...), men jeg har ikke noe til overs for det her gotteri-tiggingsgreiene som skjer på dørene spesielt ikke hvis man blir hengt ut om man ikke har. Har kun bodd i hus (kollektiv) en gang etter at denne tradisjonen virkelig kom i Norge, og da hadde jeg kjøpt inn en del godteri (dette var før det virkelig hadde tatt av, og jeg synes det var litt søtt og hadde lyst tilå være kul nabo, men det kom ingen og alle i kollektivet var strålende fornøyde). Lurer på hva som skjer når vi får barn i den alderen. Er ikke så begeistra nå, men hvis alle skal, så er det jo litt drøyt å la sitt barn ikke få lov... Hva er forresten dette å være anonym for?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Tja, ikke kjempe begeistret kanskje... Men er ikke så veldig vanlig her jeg bor... Ikke sånn att folk går fra dør til dør iallefall-og kaster egg på de husene der folk ikke åpner døra... D vanligste her er att alle som vil være med på halloween-fest samles en plass, utkledt og sånn, og har d gøy der:) Så er egentlig helt greit for meg:)
Kahbean Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Halloween er jo råartig!!! Skulle ønske barn ikke kastet egg og sånt fordi det har jo ingenting med Halloween å gjør. Vet ikke hvor det har kommet fra! Skulle ønske folk i norge hadde forstått det med at hvis de vil være med å feire Halloween og gi ut godteri til barna så skal man ha utelyset på huset på. Slik vet barna (og foreldrene) hvilke hus de kan gå til for å spørre om godteri og da kan de som liker Halloween være med å feire imens de som ikke bryr seg kan kos seg hjemme uten å bli forstyrret (men da husk å slå av lyset utenfor huset). Men det er jo alt ganske nytt i norge så det blir vel kanskje etter hvert. Uansett så skal vi ha Halloween fest, klæ oss ut alle sammen og kos oss masse. Gleder meg!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Om det blir til en "kle seg ut og ha seg en fest" tradisjon enten det er barn eller voksne som har seg et "party" er helt i orden. Men å bli "tvunget" til å gi snop uten noe som helst grunn er forkastelig. Da har jeg mer sansen for at man går nyttårs/julebukk og synger en julesang og får "lønn" for det, selv om det også kan bli litt slitsomt til tider!! hehe! Men det sprer seg jo så ser nok at i løpet at noen år kommer det til å bli rimelig utbredt. Da er det greit at de som er med på "leken" heller viser tegn til at "her kan man ringe på" ved å pynte døren og ha på utelyset.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 De kaster vel egg siden det lissom er 'trick eller treat' da. Hvis de ikke får en 'treat' så blir det er 'trick' på deg.
Maja-Kaja Skrevet 17. oktober 2007 #7 Skrevet 17. oktober 2007 jeg syns halloween er kjempegøy:= morsomt å kunne kle seg ut. og jeg har tigget masse godteri da jeg var yngre ved halloween:) møtte masse positive mennesker da. og de som ikke visste om halloween hadde jo ikek godteri, men det gjorde ikke noe. ble ikke sure, for de med vett i behold klarer å ta nei for et nei uten å kaste egg hit og dit. jeg har ikke noe imot halloween feriengen hvertfall =)
babygullz <3 vilde Skrevet 17. oktober 2007 #8 Skrevet 17. oktober 2007 halloween-feber? ehh...Norge har jo fått julefeber og startet med salg av både julemarsipan, julekalender, adventskranser, juleshampo på juletilbud, osv...tror halloween er glemt før den i d hele tatt har vært jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #9 Skrevet 19. oktober 2007 jeg ser at "vi" er positive til Halloween men kan noen av dere fortelle meg hvorfor den blir feriet? jeg vet det men spør dere. jeg har selv feriet SAMHAIN som jeg bruker å si den 31.okt i snart 10 år.
Amanda- Skrevet 19. oktober 2007 #10 Skrevet 19. oktober 2007 min mening er: har vi ikke nok med jul,påske,pinse og alt det andre? det er bare ett pengesluk fra griske butikker... jeg er i mot alt som kommer derfra... valentines day , halloween og resten av det der mølet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå