hypersusmor Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Endelig er ventetiden over. På den tiende dagen etter termin var hypersusjenta klar for overgangen fra mage til den store verden. Da jeg våknet søndag morgen hadde jeg følelsen av at noe var på gang og etter hvert som det ble formiddag var det helt klart at det var det. Kvart over tre ringte jeg på Ullevål og lurte på om vi skulle komme. Jeg syntes ikke riene var så veldig tøffe, men de kom regelmessig med fem minutters mellomrom. Da vi satte oss i bilen tenkte jeg at vi kanskje ble sendt hjem igjen etter undersøkelse, men det viste seg at det var 7 cm åpning og da bar det rett inn på fødestua. Jeg hadde en veldig trygg og trivelig jordmor og god hjelp av lystgassen og klokken to minutter på seks fikk jeg lillejenta vår til brystet. Hun har mørkt hår og mørke øyne, akkurat som mammaen hadde da hun ble født og vi synes selvsagt at hun er verdens skjønneste jente (vi har jo verdens skjønneste gutt fra før). I går syntes vi at vi hadde fått nok av hotellivet og dro hjem. Storebror synes foreløpig ikke at det er kjempestas med den nye rollen, men han blir mer og mer interessert og vi regner med at det går seg til etter hvert. Det er deilig å være en avslappet tobarnsmor (selv om jeg har lest i Aftenposten at vi "gamle" mødre er engstelige - grrrr!) og føle seg trygg i foreldrerollen. For de som har lyst å se mor og barn legger jeg ut et bilde på fotosidene og lar det ligge ute et par dager før jeg fjerner det. Ha en knakende fin kveld!
dritgrei hei hei! Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Hei kjære hypersusmor så fantastisk!!!! Gratulerer med lillejenta di, og så deilig at alt gikk så fort og greit! vakkert barn og vakker mor.... jeg blir helt rørt jeg! Hipp hurra, for deg og dere og lille nye vennen og storebroren hennes!
Maud Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Gratulerer masse med den lille jenta di! Hun ser kjempesøt ut og det hørtes ut som om fødselen også gikk bra. At en liten storebror er litt avventende, er vel bare naturlig. Håper dere koser dere masse i tiden fremover. Jeg gleder meg til det blir min tur :-D
phantomet Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 GRATULERER så mye! Nydelig liten frøken, fikk helt fødselsopplevelses-lengsel...*ler* Nyt dagene med verdens 2. under. Storebror vender seg nok til den nye rollen etter som tiden går...
Milli Vanilli Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Gratulerer så masse!!! Er det ikke skjønt? Kos deg med dine 2, det går seg nok til med storebror.
solkrem Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 Gratulerer så mye!! Endelig var ventetiden over og livet er begynt på utsiden! Kan jeg spørre hvor gammel nr 1 er?
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Hipp hurra og gratulerer så masse med lille nurket. Kose dere masse, snuse inn deilig babylukt og nyte lyden av små lyder (og store lyder). Varme gratulasjonsklemmer
allerhelstNorge Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 Gratulerer så kjempemye!!! Høres ut som du hadde en fin fødsel. Kos dere med liten prinsesse og nyt babylivet.... Vesle-prins blir nok en flott storeror! Koz
tufsemor Skrevet 18. oktober 2007 #9 Skrevet 18. oktober 2007 Gratulerer så mye med den nye vakre piken:) Kos dere med begge deres underverk....tiden går fort. Hipp hurra!!!!!
hypersusmor Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 18. oktober 2007 Tusen takk for alle hyggelige hilsner!!! Til Solkrem kan jeg fortelle at småen er 17 måneder og til Maud og Dritgrei vil jeg ønske masse lykke til fremover!!
Babyonboard ;-) Skrevet 18. oktober 2007 #12 Skrevet 18. oktober 2007 Såååå nydelig!!! Gratulerer så mye ;-)
Natteravnen* Skrevet 18. oktober 2007 #13 Skrevet 18. oktober 2007 Gratulerer so mykje med ei nydelig lita tulle!
Plutseliten :) Skrevet 19. oktober 2007 #14 Skrevet 19. oktober 2007 Gratulerer så mye med søt liten jente Kos dere og nyt tiden!
solkrem Skrevet 19. oktober 2007 #15 Skrevet 19. oktober 2007 17mnd ja da får vi det travelt begge 2:) jeg er 13 uker på vei og her blir det 23mnd forskjell. Men jeg regner med at de får et godt og nært forhold da!!! Alle gode ønsker for en god barselperiode med alt det som hører med den!
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #16 Skrevet 19. oktober 2007 Gratulerer med jenta, nyt den deilige nyfødtperioden! Store gratulasjonsklemmer
Trollmora Skrevet 22. oktober 2007 #17 Skrevet 22. oktober 2007 Gratulerer sååå mye med en liten nydelig prinsesse! Høres ut som at du har en kropp skapt for å føde! Storebror kommer helt sikkert til å venne seg til situasjonen etterhvert. Når han skjønner at han også har en viktig rolle i forhold til sin bittelille søster så går det nok greit. Eldstemann var 25 mnd da han ble storebror, og han gikk til jobben med å hente ny bleie med største alvor ) Kos dere masse, klem fra
Reveenka Skrevet 22. oktober 2007 #18 Skrevet 22. oktober 2007 Gratulerer så mye!!! Godt å høre at alt gikk bra, og det står bra til c",) Regner med at det ikke tar lange tiden før storebror synes det er kjempestas! At vi "gamle" mødre skulle være mer engstelig tror jeg ikke noe på - men at vi av og til kan tenke lenger enn nesa rekker, er en helt annen sak - og da hender det jo at man kanskje ser konsekvenser av det som foregår, som man helst vil unngå(det der var en tungvinn setning...) Jeg tror heller at det å engste seg mer enn nødvendig kanskje er mer generelt for førstegangsmødre - uansett alder? c",)
Karomamma Skrevet 22. oktober 2007 #19 Skrevet 22. oktober 2007 Gratulerer med jenta!!! Hun er jo bare helt nydelig, den lille snuppa! Grattis igjen til hele hypersusfamilien
Attpåklatten :-)™ Skrevet 22. oktober 2007 #20 Skrevet 22. oktober 2007 Gratulerer igjen med prinsessen - så fantastisk deilig at mesteparten var unnagjort hjemme:-)) Rakk dessverre ikke se bildene for jeg var bortreist, men er helt sikker på at hun er verdens skjønneste:-)) Nyt barseltiden, og lillegutt venner seg nok fort til rollen som storebror. Bare vent, så skal du se han blir en ekte ridder og beskytter:-)
Karomamma Skrevet 22. oktober 2007 #21 Skrevet 22. oktober 2007 Hi hi, jeg fortet meg å se på bildene fra hotellrommet i Istanbul
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå