Gå til innhold

Hva hadde dere gjort? Kan noen please se her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil være anonym på dette innlegget av visse grunner.,

Men jeg lurer på en ting.

Hvis dere hadde vært i ett forhold der samboer og xn hans hadde hatt ett barn for lite, og ett barn som er født senere, å biomor hadde hengt opp bilde av den dødfødte på barnetrommet?

Hva hadde dere sagt da? Merket jeg fikk ett sikkelig støkk i hele kroppen da jeg så det.....

hilsen fortvilet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff fikk litt frysninger nå... det er jo et veldig ømt tema for moren da men..huff nei jeg vet ikke jeg.. Har hun hengt det opp på rommet til barnet sitt??

Skrevet

Hæ skjønte ikke helt problemstillingen her, reagerer du på et bilde hengt opp på barnets rom i hennes eget hjem? Synes du bildet var så ekkelt, er det det som er problemet eller?

Skrevet

prblemet er ikke att det er ekkelt, det syns jeg ikke. Men tenker på barnets beste, h'n er tre år, aldri kjent noe til det døde barnet.

Barnet bor hos oss, å det er vår plikt att barnet skal ha det bra.

syns bare ikke det passer seg med bildet av ett dødt barn på veggen på ett barnerommet.

Skrevet

Hmm vanskelig problemstilling men dette er tross alt barnets mor og hun må få ta den avgjørelsen i sitt eget hjem. Barn synes ofte ting er mye mer naturlig enn det vi gjør. Tenk hvilken sorg det er å miste et barn, jeg har heldigvis aldri opplevd det men jeg ville nok også gjort noe for å minnes den som ikke fikk leve. Kjenner et par som mistet i fødsel og har fått to barn senere, de har fortalt barna om det, går på grav i julen osv. Det er vel en stor sorg for moren og da synes jeg hun skal få dele det med sitt eget barn slik hun ønsker. Nå har jeg jo ikke sett bilde men hvis det ikke er groteskt men ser ut som et barn som sover f.eks så ser jeg ikke noe galt i det.

Skrevet

Det er jeg faktisk helt enig med deg i, det kan hun henge på sitt eget rom mener nå jeg..

Siden det er dere som har den daglige omsorgen for barnet så syns jeg gubben din skal si det til henne...En treåring er altfor liten til å skulle måtte forholde seg til død og sånn.... hun vil jo etterhvert bli større og sikkert spørre om dette bildet..

Tror jeg ville sagt fra ja, på en litt forsiktig måte...sårt tema for henne..

Skrevet

min mening er at bildet burde heller hengt på mamman sitt rom,å ikke barnets...

er ikke meningen å tråkke noen på tærne her nå..men det er min mening...syns også at et barn ikke skulle måtte forholde seg til dette når det er så lite..

Skrevet

Takk til alle som svarer,

Barnet på bildet er dødt, å fargen på barnet er nesten lilla. Man ser godt att det er noe "feil" med barnet på bildet.

bio mor har bilder og ting av det døde barnet overalt.

Jeg har ikke mot måren ho bearbeider sorgen sin på. Men syns egentlig att ho kan skåne det barnet som lever. Spesielt ettersom h'n aldri har hatt noe forhold til barnet. jeg må legge til att jeg forstår att mor sliter og att det er sårt for henne, men det jeg ikke forstår er att mor lar det gå utover det barnet som lever.

Skrevet

Huff, dette er jo ikke noe lett for vet ikke om det blir noe bra tatt i mot at en eks begynner å blande seg inn i hennes sorg. Dere har ikke kontakt med noen familiemedlemmer, nære venner som kanskje kan hjelpe henne? Har hun masse bilder og "dyrker" den døde så blir det jo litt feil. Synes også at et bilde på eget soverom ville vært ok, har sett at noen får gjort et fint tegnet bilde av det døde barnet. Det så utrolig fint ut, ble litt mindre "in your face" enn et fargefoto. Vet ikke helt hvordan dere skal ta tak i dette men det må jo i såfall bli din mann som forsøker. Det var jo deres felles barn og det de har nå så da må jo han også ha noe å si.

Skrevet

der har vi ett super problem.

Hvis han sier noe til ho, så klikker det., Så lenge det er *negativt* i hennes øyne.

Det som er så skummelt:(

Skrevet

Det er det som er vanskelig. Tror absolutt alle med felles barn som har skilt seg har problemer med at eksen skal blande seg inn i hvordan de gjør ting på. Så har nesten ikke noen gode råd å komme med, helsestasjon/barnehage kan ha noen innspill???

Skrevet

tenkte jeg skulle ringe å snakke med h.s. Mor engasjerer seg ikke når det kommer til slike ting. Ho har aldri vært i barnethagen der barnet går, å har vært på hs kun 1 gang.

Skrevet

Jeg synes absolutt ikke at det bør henge på et barnerom. Er ikke sikkert at barnet på 3 år synes det er like naturlig som mammaen å se på.....

Skrevet

Kan jo være en god ide ja. Kanskje hun hører på noen som står helt utenfor, er hun så opphengt i dette døde barnet og ikke så mye i det som lever slik dere beskriver så burde hun jo virkelig få hjelp. Vil virkelig ikke virke dømmende for å miste et barn er enhver mors verste mareritt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...