Mirakeljenta08 Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 ja ja nå skal lille kjære gutten min ha brilelr. vært oss øyeleg å fått konstantert at han er veldig langsynt. 5,50 på høyre og 3,50 venstre så var ikek tvil. så det er derfor han skjeler så han skal følges tett opp er kjempeglad dette bli oppdaga så tidlig. blir spennende hvordan han takle rå liker brillene sine. på sikt komemr han til å elske de tenker jeg men blir nok litt mye skrik å tårer nå i begynnelsen. men komemr nok til å gåå bra. jammen e rdet dyrt men godt det blir dekket av trygdekontoret. er det noen her som har brilelr av de små? erfaringer tas i mot ned takk
esmase Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Mellomste min fikk briller før han var to. Da la han dem fra seg på de utroligste steder,som under sofaputa,i fryseboksen osv.. Jeg vil derfor anbefale deg å la han ha dem på når han feks spiser,ser på tv,leser i bok ol.-Altså når han er rolig. La han ta dem av i perioder hvis han vil. Husk at øynene hans må venne seg til å se bra,og hos noen kan det ta tid. Det kan være ubehagelig i begynnelsen,siden alt blir så forstørret i forhold til hva han er vant til. La han derfor gjøre det i sitt tempo,og uten så mye tvang fra dere. Etterhvert vil han ha dem på lenger og lenger,og til slutt hele tiden,for han merker at han blir sliten uten dem. Lykke til!
Northernlights Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Hei på deg =o) Min lillesnupp bruker briller,og han fyller snart 2 år. Han har brukt briller siden han var 9 mnd gml,og har nå styrken +5.00 på begge øyne. Han skjeler om han ikke bruker brillene sine, og det er trist,men sånn er det nå. Vi får dekket briller her også (usa) med forsikringen vi har, men han har ødelagt en del par,så vi måtte punge ut med de to siste infatningene, men brukte samme glass. Nå venter vi på et nytt brillepar,fordi de nettopp økte styrken fra +4,5 på øynene hans til +5.00. Han vet han ser bedre med dem på,og myser fælt om han ser fks TV uten brillene på nesa. Så han trives med dem på,men vi må passe på han. For kjeder han seg fks i baksetet i bilen,ja da kan han ta dem av,og knekke dem rett i to...... Hvor gml er gutten din,da? Vet "Bente med 3 skjønne jenter" har erfaring med dette også,så du må nå bare spørre om det er noe du lurer på.
Northernlights Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 http://www.dinbaby.com/forum/thread/8911339 der er historien vår =o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå