Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 kan noen legge dette ut på skravle for meg, takk! Men jeg er ikke i stand psykisk til og dra, det er masse gamle kjente av meg der... klarer ikke møte de! får helt vondt i magen, gått rundt i transe i hele dag.... og dette er 1 mnd til.... takler det ikke! han jeg skal vitne for har mange andre som sier akuratt det samme som meg, vi så det samme! hva skal jeg gjøre? er det noe måte og slippe?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg tror det er sånn at du ikke er pliktig å vitne i forhør, men i rettsak derimot, må du.
Gjest ->>- Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Dersom det er snakk om en rettssak, så er du pliktig til å vitne. Med mindre du er tiltaltes ektefelle eller nære slektning, bor over 800 kilometer fra retterstedet eller er så syk at du ikke kan møte (vanlig sykemelding holder på ingen måte). Dersom det er overveiende sannsynlig at ditt vitneprov ikke vil være av avgjørende betydning for saken, kan du be om å få vitne per telefon dersom det er ubeleilig for deg å møte frem. Det tilhører sjeldenhetene at dette innvilges. Du kan arresteres, fengsles og idømmes bot for å ikke møte opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå