Gå til innhold

Noen som vil kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frisk og hærlig vann fra bygda! Vannanlegget er også opprustet de siste 30 år! og fikk ingen negative anmerkninger da dagbladet tok stor test i fjor.

Selges for halve prisen av imsdal =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JAAAA! For svarte hælvete, her koker vi vann og hater maks. Noengang testa hvor lang tid det tar å få kokt vann kaldt?????? ARRRGH, pusse tenna i kokt vann er ikke akkurat noe som får vannet drøyere heller. Og vaske henda kjennes helt fånyttes, selv om det får gå på kontoen for innbildning.

Skrevet

Hehe, vi fikk endelig bruk for vannfiltrene våre igjen. Det lønner seg neppe å kjøpe et for bruk frem til fredag, men om vi skal drive og kokelere frem til nyttår kan det nok anbefales.

Skrevet

Men kan du faktisk filtrere ut giardia? Det er ikke bare fysisk filter da, med andre ord? Med filtrering av vann tenker jeg Brita Jug som mange hadde da vi bodde i England, men det var bare fysisk, tror jeg?

Skrevet

huff misunner dere ikke. Jeg hadde nok blitt små hysterisk..

En får hvertfall øynene opp for at man bruker sinnsykt store mengder med vann!

Skrevet

Det er liksom greit å dusje, men prøv å vaske håret på noen som er små uten at de skal få vann i kjeften? Hurra.

Skrevet

Jo-o, pakningsvedleggene sier i hvert fall så. De fleste (vel, mange i hvert fall) amerikansksolgte backpacker-vannfilter nevner giardia som en av tingene de skal ta knekken på. Det gikk fint da vi bodde i mayalandsby i øvre huttiheita, så går det alltids greit når de tror at det kanskje muligens liksom kan hende finnes skumle ting i oslovannet.

Skrevet

NÅ fikk jeg endelig en grunn til å være glad for at vi har flytta ut av byen for her på Nesodden er vannet rent og friskt:)

Eneste kjipe er at jeg må drikke noe annet enn springvann når jeg skal på kafebesøk i Oslo, men det skal jeg nok prøve å overleve.

Litt bekymret blir jeg riktignok allikevel, for jeg har jo drukket vann i byen noen ganger i løpet av uka som gikk...

Skrevet

He he satt å tenkte på det i stad......måtte lese over nøye siden jeg bor like utenfor, men skjønte at det var kun utplukket område som fikk jobben ved koking he he.

Ps regner det så sett ut bøtter=)

Skrevet

Har en slektning som syntes det var umandig med vannfilter i mellom-Amerika, og han er nå vedvarende vert for mange iltre gærninger. Så det er backpackerfilter som gjelder, altså? Hm. Monteres på kran?

Skrevet

Nja, vi har bare sånne flaskedingser - de hadde ikke innlagt vann der vi handlet dem for, men du får til kranmontering også - skjønt jeg aner ikke hvem som forhandler denslags her til lands. Nomaden har sikkert flaskevariantene.

Jeg synes også vannfilter er for pyser, men eldsten var ikke så store knotten da vi residerte der. Selv har jeg testa e-coli og er overbevist om at giardia ikke kan være like ille.

Skrevet

E-coli venter ikke på noen, så vidt jeg forstår, men du blir kvitt den igjen. Parasitter suger, nokså bokstavelig.

Ja, tenkte på Nomaden jeg også. Prinsippet er da at du fyller vann på flaska og så setter på filter før du drikker?

Skrevet

Ja.

Dusje ungene i kokt vann er forresten hysteri - jeg insisterer.

Skrevet

Er det noen som gjør det? Da har de mer tålmodighet enn meg. Men det er ikke den store godstemninga i badekaret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...