Gå til innhold

EFEDRIN som slankemiddel!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt efedrin i et par måneder nå for å holde vekten i sjakk. er strålendes fornøyd med kroppen min slik den er nå, men vil ha barn i magen. Kan efdrin redusere fruktbarheten??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette ville jeg forhørt meg med legen min om dersom jeg ønsket meg et fornuftig svar. Tro det eller ei, BIM er ikke det store orakelet som kan svare deg på alt.

Skrevet

Jeg har selv brukt efedrin on/off tidligere i en såkalt 'stack', men sluttet da jeg kjente hjertet løpe løpsk en dag. Typen min begynte å gråte og ba meg slutte med de tablettene.

Du vet selvsagt at efedrin er omtrent som amfetamin, og at det har utrolig mange bivirkninger, regner jeg med? Det er en grunn til at dette stoffet er ulovlig i Norge, og jeg vil ikke anbefale noen å bruke dette. Det er mye bedre å slanke seg uten noe 'ekstra motivering', for du bare demper kroppens naturlige signaler ved å bruke det. Du bare utsetter problemet, på en måte. Du må bli på lag med kroppen din, og ikke kjempe mot den.

Jeg gjorde masse research på dette før jeg ble gravid, men husker ikke så mye av det nå dessverre. Jeg ville blitt overrasket om det IKKE virker fruktbarnedsettende, for det er alvorlige greier. Jeg håper du velger å kutte det ut.

Skrevet

men?? hva får folk til å bruke dette da? jeg er den som spurte hva dette var.

Skrevet

Graviditet/Amming: Lang klinisk erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Føtal takykardi er observert hvis efedrin brukes under fødselen. Preparatet kan brukes ved graviditet i terapeutiske doser. Bør ikke brukes under amming.

Det som skjer når man bruker efedrin er at man kan få høyt bloddtrykk, arytmier, svimmel. I usa er det store debatter ang efedrin pga det er så mange som dør av det. Det er vanskelig å justere dosene, smal terapeutisk bredde, dvs at det skal lite til for at man tar en overdose, noe som kan føre til død.

IKKE ta det!!!!!!!

Spis heller sundt, og tren!!!

Skrevet

Riktig det som Anonym 2056 sier, og når man bruker preparatet til slanking er det jo ikke snakk om TERAPEUTISKE DOSER!!!!!!

Det er et amfetamin preparat og sier seg selv at det kun bør brukes om legen skriver det ut og men den doseringen som de anbefaler.

Kjenner jeg nesten blir irritert over at noen kan være så trangsynte at de bruker dette som et slankemiddel får letthetens skyld!

Skrevet

Jeg merker også at jeg blir forbanna når folk er så dumme og fjerne og egoistiske.

Det var jeg som skreiv anonym 2056

Skrevet

De fleste vanlige folk bruker det for å dempe appetitten eller for å få mer energi. Jeg tror også det er vanlig med efedrin blant bygningsarbeidere, trailersjåfører og kroppsbyggere ettersom hva jeg har hørt. Effekten av efedrin er som en mellomting av koffein og amfetamin, kan jeg tenke meg, men jeg har aldri prøvd amfetamin da. Man bruker store mengder efedrin for å lage metamfetamin.

Efedrin er et ulovlig preparat i Norge, og det er bra.

Skrevet

Efedrin er ikke et ulovlig preparat i Norge, anonym 21:20

det skrives ut på resept til bla mennesker med astma, og finnes i et fåtall nesesprayer og inhalatorer...

Skrevet

Har aldri hørt om at det kan redusere fruktbarheten..men alvorlige bivirkinger på hjerte og karsystemet..høyt blodtrykk, hjerteklapp/rytmeforstyrrelser, menn kan få vannlating og potensproblemer, men ingen negativ effekt på fruktbarheten.

men jeg ville ikke fortsatt å ta det hvis jeg var deg, da det er flere som har dødd pga misbruk av nettop efedrin. en 20 år gammel jente i sverige døde etter bruk av stack, som inneholder efedrin, coffein og aspirin(ECA stack)

Skrevet

Jeg mente reseptbelagt! :-) Jeg vet at det brukes mot problemer med bronkiene, men står på dopinglista.

Skrevet

EFEDRIN ER ULOVLIG I NORGE,OG ER SOM AMFETAMIN OG KOKAIN ,SKADELIG ,OK DU GÅR NED I VEKT MEN BLIR ØDELAGT I HJERNEN.

Skrevet

Jeg har brukt effedrin,og mildere effedrin iform av "stack" over lang tid(åresvis,stort sett daglig),men da jeg ønska meg barn slutta jeg. Ble gravid 2 mnd etter at jeg kutta det ut.

For meg tok dette kål på psyken,ble veldig deprimert(hadde vel også mye med at jeg knapt spiste i tillegg) Har mistet noen år jeg aldri får igjen,og en slik mor vil jeg ikke bli for alt i verden. Småspeeda og deprimert,hipp hurra så sunt forbilde.... Aldri mer effedrin,uansett hvor "effektivt" det er! Jeg går faktisk ned like lett uten,men det fatta ikke skallen min før jeg kutta den dritten!

Skrevet

Unnskyld meg men du vil prøve å bli gravid samtidig som du bruker dette?? Er du klar over hva du gjør m kroppen din og kanskje også fosteret vis du blir gravid. Ærlig talt, fatter ikke hva sånne som deg tenker. Sorry, men blir oppgitt.

Skrevet

For dere som lurer er det informasjon om effedrin på nettsiden www.antidoping.no.

Skrevet

Nei nå går det for langt. Bruker du efedrin som slanke middel kan du likke godt begynne med amfetamin, samme effekt.

Skrevet

Jeg har efedrin i kjøleskapet pga jeg her unger med falsk krupp. Kan tro det er samme stoffet, det har vært vanskelig å få utskrevet før endelig diagnose har vært stilt. Hvis folk missbruker det er det vel derfor.. Jeg har slitt med vekta i mange år, kunne ikke falt meg inn å prøve dette, den får stå til ungene har BRUKT FOR DET.

Skrevet

Legen min har tilbudt å skrive ut Effedrin til meg, så det er IKKE ulovlig i Norge. Mulig du har fått den beskjeden av DIN lege siden du er feit, ufruktbar og lat. Jeg har ikke blitt tilbudt det som slankemiddel,

Alle feite er jo feite fordi de er late og trege. ikke villig til å gjøre noe med situasjonen sin. Bare lete etter alle løsninger for å skaffe seg den enkleste og korteste veien til et midlertidig mål...

Skrevet

NN 10:51, det var et elendig forsøk på å være morsom. Eller provoserende...? Jeg vet ikke helt hva du prøvde på.

Skrevet

Er det ikke store mengder koffein og små mengder amfetamin i efedrin??? Om du blir gravid er det neppe bra for fosteret...

Skrevet

efedrin er mye billigere, lettere tilgjengelig, og mer "stuerent" enn amfetamin.

Skrevet

dette er da åpenbart et køddeinnlegg jenter, skjønner dere ikke det?

Skrevet

mulig det er kødd, mn jeg har 50 stk 30mg efedrin...vurderer om jeg skal ta 3 stk..eller om jeg skal vente til etter ikm..tror dere jeg minsker sjansen for at egget skal feste seg nå dersom jeg tar disse? Om jeg hadde hatt astma lizm, og MÅTTE tatt dem...kunne jeg kke blitt gravid da heller? kan ikke noen med astma blir gravide? fordi de bruker efedrin?

Skrevet

ta dem da hvis du har så jævlsa lyst på dem lizzom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...