Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har sv.diabetis, carpal tunell syndrom og lave blodplater som utgjør fare for sv.forgiftning. Jeg er på sykehuset en gagn i uken og tar UL (vekstestimering av baby) samt masse blodprøver og jordmorsamtaler. Dette har jeg gjordt siden uke 31 og det har gått bra til nå og jeg har kun 20 dager igjen. Det er slitsomt med så mye legebesøk hele tiden men er glad de passer på meg.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 ja for jeg er overvektig og har høyt blodtrykk, men det er ingen som har nevnt att jeg kan være mere utsatt for sv.diabetes og sv.foriftning. jeg måtte selv spørre om diabetes test, (ligger og i familien). Har ikke diabetes, men syntes de burde ha testet meg uten att jeg sa noe. jeg er og redd mitt blodtrykk skal skyte i været under fødsel. ligger i grenseland (fra 130/80-140/90) og så er det jo sv.forgiftning som bekymrer meg!! hehe ble litt mye dette her. men burde ikke jeg ha litt oppfølging på dette? eller er det bare fødsels nerver som tar meg? er i uke 30. men vist noen har erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg hadde grønn lapp på mitt helsekort, helt fram til ei uke før fødselen. Det er ulike former for risiko svangerskap. veldig mange varianter.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 det er kjempemange ting som regnes som risikosvangerskap man venter tvillinger mor er overvektig eller undervektig man har hatt k.s før man har diabetes man har høyt blodtrykk man har før fått barn på over 4.5kg man er over 35år man har hatt svangerskapsdiabetes i andre sv.skap og en del til jeg ikke husker
Rosalie Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 Fikk beskjed at jeg hadde ett risiko svangerskap da blodtrykket gikk i taket (178/118) og måtte begynne med medisiner for å få det ned. Har siden da vært på sykehuset på kontroll 1-2 ganger i uken for å ta ctg, blodtrykk og ul. Har og vært innlagt 2 ganger pga trykket og har av en lege fått beskjed at jeg kommer til å utvikle sv.skapsforgiftning. Det var bare snakk om når. Grunn til at legen sa det, var at jeg er overvektig, eldre (38 år),høyt blodtrykk og har pco. Er nå 36+6 og har heldigvis ikke utviklet sv.skapsforgiftning enda.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 om man har/har hatt spiseforstyrrelser, svekket livmorhals, mange tidligere aborter (ufrivillige), stoffskifteproblemer, seksuelt misbrukt.... i tillegg de andre tingene som andre nevner
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 hvorfor er det risikosvangerskap hvis man er sexuelt misbrukt da????
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #9 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg vet ikke selv, men har hørt at mange føler de mister kontrollen over kroppen sin når de er gravid og gruer seg masse til å føde. Fødsel kan visst frembringe minnene fra overgrepet... om det er smerten, ute av kontroll eller å blottlegge seg vet jeg ikke!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #10 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg har blitt seksuelt misbrukt over mange år, men har ikke fått noen spes oppfølging under svangerskapet på grunn av dette. Legen vet om det, og det står i journalen min - men det har ikke vært nevnt i det hele tatt. Står heller ikke på helsekortet........ Men jeg må innrømme at når hormonene herjer for mye så kommer enkelte minner lett frem. Nå har jeg vært heldig og har en forståelsesfull mann som jeg kan snakke med og som aksepterer at det er en grunn til at det blir lite sex i hjemmet til tider. Men hadde nok slitt om jeg ikke følte jeg kunne snakke med han. Men jeg forstår ikke helt hvorfor det skal være risikosvangerskap selv om man er seksuelt misbrukt. Er jo mange som ikke forteller om det til noen..... ei heller legen.......
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #11 Skrevet 18. oktober 2007 det var jeg som spurte over her om hvorfor det ble regnet som risikofødsel når man er sexuelt misbrukt.jeg er også det selv og ja jeg har mine personlige traumer og vansker i forbindelse med svangerskap og fødsel,men har aldri heller hørt at jeg ble regnet som risikofødsel. skal føde min 3 nå,hadde k.s med første for fødselen var så lang og fikk høre at da ble man sett på som risikofødsel enda det ikke var min eller babyen det var noe galt med.fødte vanlig med nummer 2og er ikke sikker på om jeg regnes som over "risken"nå. har med ønskebrev til føden i forbindelse med at jeg ble sexuelt misbrukt og det har ikke vært annen heft med mine fødsler en dette på grunn av det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå