Gå til innhold

Lager dere middag hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da mener jeg ordentlig middag,med poteter,grønnsaker,kjøtt/fisk o.l ikke sånne halvfabrikat. Jeg synes jeg har blitt veldig flink i det siste. Herlig med ordentlig middag. Beste måltidet på dagen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver... Men noen ganger blir det enkelt og greit, pølse og potetmos feks:-)

Skrevet

Har nesten aldri halvfabrikat lengre. Av og til når sambo er på jobb lager vi noe enkelt. omelett, suppe eller pasta. Kjedelig å stå å lage masse mat til meg og mini.

Men bruker som regel å lage store mengder når jeg er i gang. Så fryser jeg ned i porsjoner. Greit å ha på travle dager =)

Skrevet

Men pølser og potetmos er jo godt da:) Hva lager du f.eks da? Jeg begynner å gå litt tom for ideer. Kanskje vi kan dele oppskrifter:)

Skrevet

Dersom ordentlig middag må inkludere poteter, så lager vi det omtrent femten ganger i året.

Halvfabrikata er ikke mat.

Skrevet

lager middag hver dag ja, takk toro:)

og i min verden er halvfabrikat også mat..;)

et tips ang poteter:

skrell de dagen i forveien, del de opp i biter, ha vann i kasserollen, og sett de i kjøleskapet. da er det bare å slenge de på komfyren når du kommer hjem, kle av ungen, og begynne med tilbehøret, kjøtt/fisk el whatever, mens poteten lager seg selv, og koker kjapt siden de er i mindre biter.

hilsen en toro mamma i tidsklemma;)

Skrevet

Alltid - tenker aldri på halvfabrikata, bortsett fra laksesuppa til Findus, som jeg ikke noensinne har tenkt å lage sjøl, men som med tilsatt masse ekstra laks og spinat gir meg englevinger og glorie siden ungene spiser dobbelt så mye som av noe annet fiskeliknende.

Skrevet

Hva legger dere i halvfabrikata? lager det meste selv, men saus - ja da sverger jeg til toro altså. men forandrer som oftest litt på det. lager jeg f.eks hvitsaus tilsetter jeg gjerne karri, eller lager oste eller urtesaus av det...

Skrevet

Det meste som er på pose - sauser, supper, gryter osv. + sånne frosne frityrduppedingsmiddager o.l

Ja, og kjøttdeig - minst halvparten flesk og guff. =P

Lager du hvit saus fra pose?

Skrevet

Hvis du annser poteter som en del av middagen så nei, kanskje 2hver mnd. Men kylling,fisk, wok og andre lekkere delikatesser så ja.Salater med alt mulig oppi.

Helgene avser vi til biff eller latmanspizza.

Skrevet

Ja, lager hvit saus fra pose. jeg kan ikke lage sauser, det er helt sant. er noe fysiologisk tror jeg.

Supper og gryter lager jeg fra bunnen. kjøttdeig bruker jeg til tider, gidder ikke male selv og greier, det blir en slitsom pizza... men jeg lager pizzadeigen fra bunnen, koker poteter med skallet på og har fisk to ganger i uka, så da er det vel ikke såååå galt. dessuten har jeg familie i Toro og får masse gratis så jeg har jo en unnskyldning.

Skrevet

3 spiseskjeer mel, 3-4 dl melk, putt i panne, slå på varme, rør. Selv niåringen kan.

Skrevet

ja hvitsaus er jo den største utfordringen.... =)

Går like kjapt å lage selv, alle sauser altså. åsså så godt da mann!

gjelder bare å finne de gode oppskriftene.

Skrevet

Ja, til ungene iallefall. Jeg er inne i en Dr. Oetker periode nå så det hender jeg juksespiser med ungene og varmer tullemat til meg selv senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...