Gå til innhold

Eplejuice..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som gir dette til barna sine? Hvor gamle er dem?

Sønnen min på 8 mnd. vil ikke drikke noe særlig.. Han vil ikke ha melk, ikke vann, ikke babysaft..

Snakket med ei på nestle som sa at jeg kunne gi litt utvannet eplejuice..

Men trodde ikke dem skulle ha det så tidlig.. Noen andre som vet noe annet? Tenkte på at den fra meierienes (eller hva de heter) har ikke tilsatt sukker..

Jeg vil ikke ha noen frekke svar.. For jeg bare lurer.. Trodde selv det var tidlig, å han har aldri fått det. Bare lurer på om noen andre har fått samme beskjed? Eller når man evt. kan gi dem litt juice..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gitt Meierienes eplejuice en gang, og det var etter 5 måneders vaksina, som hun fikk feber av. Tror ikke det er noe verre å gi den utvannet enn f.eks Hipp sin eplesaft, som er fra 4 måneder.

Skrevet

Ja, den eplejuicen fra hipp har han fått, å den likte han godt. Men det er nesten en times kjøring til nærmeste butikk som selger den.. Så kanskje jeg kan prøve bittelitt utvannet juice da..

Skrevet

Tror ikke det er noen grunn til å ta den turen, de inneholder sannsynligvis akkurat det samme ;)

Skrevet

Vil bare gi deg et tips jeg :o)

Kok eple/pære-terninger og frys ned avkoket som juice/saft, lag fruktmos av frukten.

Skrevet

Forresten.. Hvor mye vann skal man koke det i da? Bare sånn at det dekker frukten eller?

Skrevet

Jeg koker masse av gangen og bruker å ha vann som gåt noen ca over frukten. Fryser ned i sånn isbitpose også bare trykker jeg ut et par biter i koppen :o)

Skrevet

Jeg har gitt gutten min vann med Meierienes eplejuice i siden han var 7.5 mnd. Eneste måten å få i han annen drikke en melk på. Og så hard som han tilslutt var i magen var det tydelig at han trengte det.

Nevnte det på helsestasjonen og de syntes ikke det var noe problem med å gjøre det. Etterhvert har jeg gradvis tatt større deler vann og mindre juice, og nå drikker han rent vann også.

Skrevet

Så fint å høre=) Det er det jeg også ønsker og oppnå! Hvordan blandet du i begynnelsen da (hvor mye juice og hvor mye vann)?

=D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...