gilgi Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Hei sånn, jeg tok test med CB digital EL test som viste EL den 11. og 12.12 vi hadde sex begge dagene. Har jeg noen sjans da vet jo ikke egent når jeg hadde eggløsning da jenter.
katlinka Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Clearblue Digital Eggløsningstest kan øke mulighetene dine til å bli gravid ved å angi hvilke dager i syklusen sjansen for befruktning er størst – nemlig dagene nærmest den dagen egget frigjøres fra eggstokken (eggløsning). Hvis du har samleie i løpet av disse to dagene, øker mulighetene for å bli gravid. Eggløsningen settes i gang når det luteiniserende hormonet (LH) frigjøres fra hypofysen i hjernen. Økningen av LH-hormonet inntreffer 24–36 timer før eggløsningen. Dersom du bruker Clearblue Digital Eggløsningstest i dagene rundt LH-stigningen, kan testen fastslå hvilket tidspunkt i syklusen muligheten til å bli gravid er størst. Testen er mer enn 99 % sikker og gir deg resultatet etter bare tre minutter. Resten er opp til deg og partneren din. Kopiert fra www.clearblue.no Dere har gjort det riktig altså, ved å ha sex de dagene testen viste positivt. Man kan ikke vite eksakt når egget slippes. Husk at sædcellene lever en stund også, så selv om eggløsning ikke hadde funnet sted den dagen dere hadde sex så vil de kunne ligge å vente på egget.
Gjest ->>- Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Du tok en EL-test. Den var positiv. Dere hadde sex (ubeskyttet, I presume). Har jeg forstått deg riktig? I så fall: ja. Selvsagt er det en mulighet for at du blir gravid. Om ingen av dere har fysiske skavanker som problematiserer dette er den anslått til 15-20%, mener jeg å huske.
gilgi Skrevet 17. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2007 Hærlig, da er det vel bare å vente å se. Gleder meg sånn. Hadde nemlig klart å kast brukssanvisningen. Takker og bukker for svar jenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå