Gå til innhold

Skilsmisser på NRK2 i kveld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skrev et innlegg her for en måneds tid siden angående intervjuobjekter til et dokumentarprogram på NRK. Da var planleggingen i startfasen, så ting har endret seg litt underveis.

I kveld vises første program i miniserien Familien - i gode og onder dager på NRK 2 kl 2010. I kveldens program viser vi en dokumentarfilm fra 1979 som heter Vi er skilsmissebarn der barn og ungdom forteller om sine erfaringer med foreldrenes skilsmisse. Etter dokumentaren møter vi dem igjen i dag 28 år etter, og de forteller om hvordan de syntes livet som "skilsmissebarm" har vært nå når de ser tilbake.

Neste onsdag sender vi andre og siste del i denne serien. I det andre programmet viser vi dokumentaren Til beste for barnet fra 1979 som handler om hvordan to familier løser samvær og bosted for barna etter skilsmissen. Etterpå møter vi foreldre og barn igjen i dag 28 år etter hvor de forteller om hvordan de synes løsningene har fungert.

Jeg ville bare si fra hvis noen er interessert :)

Marianne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sett traileren og gleder meg til å se programmet! Veldig interessant vinkling å følge opp barna fra 1979. Blir spennende å se om de selv har havnet i samme situasjon som voksne...

Skrevet

Det kommer i reprise på NRK2 kl 1635 på lørdag.

Ellers kommer andre og siste program i serien førstkommende onsdag (24.okt) kl 2010 på NRK2 - det handler om tiden etter skilsmissen, samvær, bosted, nye familiestrukturer etc.

Skrevet

Jeg hadde lagt inn alarm på tlf for at jeg skulle se dette og fikk "lurt" samboer til at se det sammen med meg. Men jeg må nok si at det ikke var noe særlig, etter 15 min hadde jeg gitt opp og tok klesvasken isteden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...