Gå til innhold

HVORFOR JEG IKKE HAR MELK!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dag var jeg hos legen for en sjekk...

jeg fødte for 3 mnd siden og har hatt max 20ml melk hver pumping.

vi fant i fellesskap ut at dette kom fordi jeg hadde vært passiv røyker i svangerskapet..

jeg har sååååå dårlig samvittighet overfor mini nå og skulle ønske jeg kunne skru tiden tilbake...

dette var pga 2-5 røyk hver dag i svangerskapet...

så jenter ...pass dere og ikke skad barna deres!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel ikke dra den konklusjonen så lett????? Hørtes rart ut!

Skrevet

jo han kunne det for jeg harvært til røntgen av brystene og der så de at røykingen hadde så og si tettet brystene til så det ble ikke produsert nok..

han sa det hadde vært bedre hadde jeg røykt fast forda hadde kroppen vært mer motstandsdyktig

Skrevet

det er det dummeste jeg har hørt...

Skrevet

Så utrolig kjedelig for deg!! Håper alt blir bra for dere uansett;)

Skrevet

Er det noen som har sittet ved siden av deg i 9 mnd og røyka??

Skrevet

nei men å røyke KUN 2-5 røyk per dag er samme som passiv røyking(sa legen)

HI

Skrevet

Har du røkt 2-5 røyk pr dag, eller har du vært passiv røyker?

Skrevet

Hvis du røyker hver dag i svangerskapet ER DU RØYKER! - ikke PASSIV røyker!!! Herregud...

Skrevet

Ja, men da røyker du jo....... Du er jo ikke passiv røyker da!!!

Skrevet

Ja var slik jeg forsto det også. Har vist misforstått hele den passive røykinga jeg da :P

Skrevet

Det er legen hennes som har sagt det da... vits i å reagere sånn æ?? Ho sliter med dårlig samvittighet jo.. ikke lett når man har lyst til å amme babyen sin, men så går det ikke fordi man har røyka litt. Jeg røyker ikke selv, aldri prøvd, men syns synd på ho. Dere trenger jo ikke være så kjipe;(

Skrevet

HVA er tett? og hvordan så du det på røntgen? Tar ikke det bare bilde av bein og fremmedlegemer i kroppen da??

Skrevet

Unnskyld hovedinnlegger, og dere andre damer som har svart medfølende, men dette er faktisk noe av det dummeste jeg har lest i løpet av mine 1,5 år jeg har vært på BIM/DIB!

Ah, where do I begin???

-hva i brystet ditt har tettet seg? Hehe, tror du nikotinen har tettet melkegangene, og at det faktisk vil synes på røntgen?!?! Eller har det tettet blodårene til brystet, rart du ikke har fått koldbrann på puppen da ;)

-Hva slags undersøkelse er det du har vært på som kan se slikt? Innvendig video??!

-Jeg også punper ikke ut mer enn maks 20 ml når jeg ikke har pumpet på en stund, men jeg så og si fullammer en mett og fornøyd gutt på 7,5 kg. Rart?!

Om du faktisk er seriøs så ville jeg byttet fastlege fort som f.... iallfall, for dette er bare sprøyt!

Ja, det er kjedelig at man ikke kan amme, men å si at det er fordi røyken har tettet puppen er helt bak mål.

Skrevet

Hei!

Jeg er ammehjelper, og JA, det er helt vanlig at røyking reduserer melkemengden. Om du slutter nå og fortsetter amminga, så kan den ta seg opp igjen! Hva med å prøve litt akupunktur, da kan de ta både røykesug og melkemengde på samme tiden!

Skrevet

Synd at du ikke får til å amme på grunn av røyking... Men selv om det er slik for deg, så betyr ikke det at blir slik for andre som røyker i svangerskapet... Har ei venninne jeg, som fikk en sønn for 3 - 4 mnd. siden, og hun hadde en overproduksjon av melk, hun har lekt melk fra hun var 17 - 18 uker på vei, og hun har røykt myyye mer enn 2 - 3 til dagen.

Alt er individuelt! Det som skjer med deg, trenger ikke å skje med andre. Rai rai!

Skrevet

Ha-ha!Enig! Hva slags tull er dette???Du er ikke passiv,men aktiv røyker hvis du røyker 5 sigarett per dag!!! Og hva slags undersøkelse du har du vart på? Pupperøntgen?Og hva i alle dager tettet deg i puppene dine?

Skrevet

Til HI, har du snakket med ammehjelper om den lille melkemengden? Det er mulig å sende spørsmål direkte til ammehjelper også, på ammehjelpen.no.

Skrevet

Det er det dummeste jeg har lest på BIM i dag :)))

"Røyken tettet puppene mine"

*lermegskakk*

Skrevet

faen så dum dere er alle sammen? kan dere norsk eller? eller har dere problemer med å lese? ho sier jo at ho røykte 2-5 ganger daglig! som legen sa at gjorde like stor skade som passiv røyking! blitt litt klokere nå??

Skrevet

kan jo hende at det er tilfellet da......

Skrevet

Det går fint an å ta rtg av puppene om dere ikke visste det...mammografi heter det, og man kan feks se om det er tette melkeganger, forkalkninger osv

Skrevet

ja, den er grei - men hvordan ser du -hva- som tetter puppen?! ;) Sitter nikotinen der som en "propp" liksom?!! Jeg vet at nikotin kan gjøre at man får mindre melk og fårligere utdrivning, men at det tetter puppen blir for dumt.

Skrevet

synes dette høres for dumt jeg også.

gå til en annen lege tror ikke det er røyken sin skyld at brystene er tette..

dette blir for dumt..

hva sier de på helsestasjonen da, eller ammehjelpen?

har du prøvd å pumpe deg før du gir babyen melk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...