Gå til innhold

Heisann!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var jeg endelig inne på disse sidene. Har sneket litt i kulissene det siste halve året... Vi har bestemt oss for å begynne prøvinga i april. Men blir kanskje framskyndet litt ettersom vi gleder oss sånn! Har kjøpt inn Folat'en, men hvilke vitaminer bør jeg spise? De bør vel ikke inneholde folat de også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste multivitamintilskudd inneholder 200mg folat. Du kan jo spørre legen din eller på apoteket for sikkerhets skyld, men jeg tror ikke det gjør noe om man får i seg 600mg folat per dag (200+400mg). Folat er et vannløselig vitamin, dvs får du får mye, så blir alt bare "skylt" ut igjen - du kan ikke få overdose, slik man kan av vitamin A/D (som er fettløselige). Kvinner som har ryggmargsbrokk i nær familie eller har fått barn med det tidligere, skal ta svært høye doser folat - mye høyere enn 600mg per dag.

Skrevet

Svarte på innlegget ditt under vårprøverne.. Her ser jeg at dere har tenkt å starte prøving i april.

Blir spennende det!! Går fort til april nå...

Snart advent, så er det jul og etter jul er det snart april...

Angående vitaminer, har de vitaminer for graivde på apoteket. Jeg har kjøpt Omega3 med folat. De inneholder 400mg folat, tror det er det som er den anbefalte dagsdosen. Bortsett fra folat og DHA som er i tran er det vel ikke noe spesielt ekstra vitaminer man trenger dersom man har et variert kosthold.

Lykke til fremover!!

Skrevet

Tusen takk! =) Virker så lenge til april akkurat nå, så håper tida går fort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...