Gå til innhold

leverpostei....?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er "falig" å spise leverpostei når man er gravid? Er så lysten på det for tiden, men så fikk jeg plutselig høre et sted at det ikke var bra for fosteret! Håper ikke det stemmer....har spist en del av det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg synes å ha lest det samme en plass, men det stemmer ikke! :) Leverpostei er trygt å spise! :) Men ikke av fiskelever, som svolværpostei...Så bare spis! :)

Skrevet

Det frarådes i Storbritannia å spise paté, men norske helsemyndigheter har ikke frarådet norske gravide å spise leverpostei. Årsaken til rådet i England er opphopning av slaggstoffer i lever, som jo er en av avfallsstasjonene i kroppen. Men samtidig er det et jernrikt produkt som man trenger når man er gravid.

Alt med måte sier jeg da... og spiser leverpostei.

Skrevet

Takk, det var godt å høre:)

Skrevet

jeg har lest (gravid bladet) at man ikke skal spise for mye av det (maks to brødskiver om dagen). fordi det er for mye a-vitamin i det. for mye inntak av det kan gi forsterskader. jeg spiser når jeg har lyst på det. alt med måte!!!!

Skrevet

Jeg er i tyskland og her fikk jeg beskjed om ikke å spise det. Men det er vel tryggere i norge tipper jeg? Jeg ble lei meg da jeg hørte det for jeg liker leverpostei så godt, og så fikk jeg så lyst på det :) Tipper den gule boksen er trygg, den reklamerer de jo for småbarn. Skal ta med meg mange gule bokser hjemmerfra når jeg er i norge. Men skal spise de med måte ;)

Skrevet

Leverposteien fra stabburet (gul boks) skal være helt trygg. Den ferske leverposteien, skal spises ferskest mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...