Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Noen som har fått sykemld pga kraftig hodepine over lengere tid? Føler jeg trenger det snart, men føler det blir så dumt å spørre om sykemld pga av det liksom...Og kan jordmor skrive ut sykemld eller må man til lege for å få det?
kariuss Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 Det syns jeg du skal få, er jo veldig sliten, og si du blir helt gåen av det så får du nok det. Jordmor kan ikke skrive ut sykemld uten underskrift fra legen. Jeg går privat, der har jordmora skrivd sykemelding til meg også gått inn og fått underskrift hos legen..
Venter.. Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 Hei. Jeg er sykemeldt 20 % p.g.a. mye hodepine. Legen foreslo 50 %, men jeg ønsker å prøve 20 for å se om det blir bedre først. Jeg har vært mye plaget med hodepine i ca 2 måneder. Noen dager veldig svak hodepine hele dagen og andre dager intens hodepine om ettermiddagen. Jeg ringte egentlig til legen for å få råd om paracetbruk, hvor mye hver dag og over hvor lang tid, o.l Legen mente helt klart at man måtte gripe tak i problemet fra en annen side. Hva annet vil hjelpe mot hodepinen? Redusert arbeidsmengde og fysioterapi. Føler meg verken overarbeidet eller anstrengt, men sa jeg var villig til å prøve dette ut.
Kosemamma´n Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg ba akkurat om 50% sykmelding fordi jeg er så utrolig sliten. Har gått på sparebluss i flere uker, og vil heller redusere arbeidsmengden før det eventuelt smeller for meg. Ikke hatt vondt i hodet da, men poenget er at du må gjøre det du føler for! Selv om man ikke er direkte er syk skal man ikke gå på akkord med seg selv. Ta vare på deg selv og barnet! Det er det viktige nå! (Legen ga meg faktisk tre uker, uten at jeg ba om så mye. - Så tydelig at iallefall jeg har blitt tatt på alvor!)
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg er sykmeldt pga migrene i svangerskapet. Måtte sykemeldes 100% fordi en vet aldri hvilke dager man er dårlig på. Jeg ønsket egentlig aktiv sykemelding, men det lot seg ikke gjennomføre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå