Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 sitter på rompa heler dagen og later meg. er i uke 24 og har sotte slik i mange uker nå... dette kan umulig være bra?
kariuss Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 he he he.. Er jo i utganspunktet ikke bra uansett om du er gravid eller ikke.. Kan jo begynne å prøve å gå en tur noen dager i uken hvertfall så du får bevega litt på deg,??
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Jo mer du sitter i ro, jo mer forsvinner og svekkes musklaturen. Om du ikke har bekkenløsning fra før, så er jeg stygt redd for at du får det snart hvis du fortsetter.... Ikke ment som kjeft altså, men bare bekymret for deg. Jeg har bekkenløsning så det holder, og tro meg, det er ikke noe kjekt.... Fødselen blir også tyngre med mye bekkenløsning i og med at en ikke klarer å være oppe å gå så mye. Jo mer en er oppe og går, jo større er sjangsen for at tyngdekraften gjør fødselen kortere. Hvis en ligger mye i ro, er nok risikoen for lang fødsel større.... Så mitt råd er: ta i det minste en bitte liten tur hver dag, så blir det mest sannsynlig mye lettere for deg i tiden fremover. Jeg blir selv lett deprimert hvis jeg blir sittende for mye i ro, og hører flere sier det samme. Merker ikke du noe? Uansett hva du velger: kos og klem, og lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 har ikke merket noe plager med at jeg er så rolig, men tror nok det kommer etter hvert hvis jeg ikke rører på meg snart. skal gå meg en tur i kveld jeg:) sån at jeg får bedre samvittighet)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #6 Skrevet 17. oktober 2007 Til NN 17.30: Alle fødende reagerer forskjellig på aktivitet, noen burde holde seg i ro, noen burde gå. Hvis man har bekkenløsning er det ikke sikkert man klarer å gå så mye, men det viktigse med fødselen er at man jobber MED kroppen, og ikke MOT. Så lenge man klarer å slappe av gjennom riene, og ikke spenne kroppen mot smertene, går det meste greit. Det å være oppe å gå kan gjøre mere skade enn gagn, det virket ikke på meg, gjorde bare fødselen enda mere langtekkelig. Neste gang lå jeg i senga og lot kroppen gjøre sitt, og da kom bebien uten problemer. Men for å svare HI. Hvis du syns det er tungt å bevege deg, vil jeg anbefale deg å gå litt i bassenget. Jeg har MASSE bekkenløsning, men i bassenget blir jeg lett og fin:) Bare ikke svøm bryst, for da kan det være du har vondt etterpå. Dessuten er det oppfriskende å dukke seg i litt kjølende vann:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå