Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #1 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har alltid ammet uten å gi flaske, så aner virkelig ikke! He he. Så her må en tobarnsmamma spørre om hjelp... Hvor mye morsmelk bør det være i et måltid? Han er 6 mnd og får grøt på kveld, men pappaen driver med litt flasketrening. Greit ift pass osv. Hvor mye bør jeg klare å pumpe ut? Eller eventuelt samle opp til en flaske?
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #2 Skrevet 17. oktober 2007 dytter litt... Må vel være noen her som vet?
Gullfiskkammerat og Iselin Skrevet 17. oktober 2007 #3 Skrevet 17. oktober 2007 De skal ha mellom 10 og 15 % av sin egen vekt om dagen. Dvs veier han 8 kg skal han ha mellom 800 og 1200 ml om dagen, så må du dele på antal måltider. (dette er hvertfall regnestykket når de bare får mm.) Vet ikke hvordan det blir når han i tillegg får fast føde.
Gjest Skrevet 17. oktober 2007 #4 Skrevet 17. oktober 2007 Hmmm. Så ca 100ml pr måltid da? Kanskje litt mindre pga grøten.... Takk!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Veldig forskjellig hvor mye hun drikker for hver gang. det spørs hvor ofte du ammer. Hun kan drikke alt i fra 80ml til 160 ml pr måltid. jeg ammer også enda (hun er 6mnd) men har også nettopp begynt med en porsjon middag og en porsjon grøt til kvelds. ikke helt faste klokkeslett enda, hun får nok melk etterpå. etter middag eller grøt skal de også drikke litt, ca 20-80ml iallefall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå