Gå til innhold

Ang. gravide og det pokkers smitte-vannet i oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra nettmøtet med en el annen fra mattilsynet, på nettavisen.no:

- Hvor farlig er parasitten for gravide?

- Vi sitter ikke med informajson om at giaria og cryptosporidium er spesiellt farlig for gravide. For å få mer inngående informasjon, så kontakt fastlegen din. Giardia og Cryptosporidium må ikke forveksles med Toxoplasma som er en parasitt som kan være farlig for gravide.

Hele nettmøtet finner du her:

http://www.nettavisen.no/innenriks/article1391338.ece

Ikke veldig oppklarende, men høres ikke ut som det er noen større fare for barnet, dersom en er gravid heldigvis.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Jeg stilte spørsmål på nettmøtet på Dagbladet.no og fikk i svar at det ikke kunne smitte fra mor til barn, men at man sannsynligvis ikke kunne begynne behandling før etter at man har født :(

Skrevet

Oi..huffda.. Litt leit å slite med diare resten av svangerskapet. Jeg er litt stresset selv, har vært dårlig i magen både i går og i dag - men *håpe*håpe* at det er av helt andre grunner. Skal til legen i morgen uansett, så tenkte å høre da for sikkerhets skyld.

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Uff, ja, får håpe at det er andre grunner til det. Lykke til hos legen :)

Skrevet

Det går omgangssyke rundt omkring nå for tida også, så det kan jo hende det er den du har fått! Jeg har i hvart fall det.... Ikke akkurat noe å håpe på, men heller omgangssyken enn giardia...!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...