Gå til innhold

Vi har besøksforbud mot hunder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren nekter å ha hunder i leiligheta med mindre de er i bur. Han mener de lager riper i parketten og røyter. Dette er jo forsåvidt sant. Problemet er at nå har en slektning flyttet nedover og ønsker å komme på besøk og gjerne være noen dager her av og til, men det begrenser seg da til hvor lenge hunden orker å være i buret sitt. Overnattinger går ikke.

Vi bor i blokk hvor hundehold er forbudt. Hunden røyter noe forferdelig og har endel valpefærer som gjør at den er lite parkettvennlig. Vi har en gutt på 2 år som tilbringer mesteparten av dagen på gulvet og drar hårene til hunden med seg overalt.

Er dette greie regler, eller er samboer urimelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det forbudt med hund i blokken deres er det jo ikke noe problem. Da er det forbudt å dere har ikke lov å ha hunder der. Det må jo besøkende respektere da.

Skrevet

Regner med det forbudet bare gjelder de "fastboende". Skulle tro det var lov å ha besøk av hund. Skulle ønske det var et absolutt forbud så kunne jeg skylde på det istedet for samboer :)

Skrevet

Jeg syns han har greie regler, men jeg er kanskje også urimelig ;-)

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Syntes reglene hans er sære jeg da...Trasig at det går utover om folk kan sove hos dere eller ikke med det grunnlaget.Men, men...det er nå min personlige mening:)

Skrevet

Jeg, som hundeeier, har respekt for at andre ikke vil ha hund inn i huset sitt. Dette er bare en av konsekvensene ved å ha hund.

Jeg mener at din samboer ikke er urimelig, men det kunne jo være at dere kan komme til en mere minnelig løsning. Som at hunden kan være på badet, ett soverom, kjøkkenet el.l. og bare komme ut når sønnen deres sover og da får hunden være rolig. Hunder som er vant til å være i bur har ikke vondt av det, men dette er jo opp til hundeeier å ha øvd på før de kommer til dere.

Vi har noen venner som synes det er greit at vi tar med hunden bare den er i buret sitt. Og det respekterer vi.

Skrevet

Tja, jeg synes det høres ut som om han ikke LIKER hunder, og at det andre er påskudd for å kunne si nei.

Eller at denne vennen ikke er så veldig velkommen egentlig.

Hundehår er ikke farlig så sant man ikke er allergisk. Og det må vel være en ganske dårlig parkett som får riper av hundeklør?

Hvis dette er en veldig god venn/slenktning dere gjerne vil ha på besøk, hedde nå ihvertfall jeg sett mellom fingrene med det med hunden. der mener jeg man kan være litt raus.

Men bortsett fra det trenger man vel egentlig ikke noe påskudd for å nekte hunder i sitt eget hjem.

Skrevet

Borettslaget kan ikke nekte dere å ha en hund på besøk. Men jeg er veldig glad i hunder så jeg synes reglene til samboeren var veldig sære. Tror neppe at dere ser noen merker i parketten etter noen dager med en hund,

Skrevet

Vi ser dessverre fine riper i parketten etter en ettermiddag med hund :( Vi har store vinduer rett ut mot kveldssola som reflekteres i parketten og der ser vi ripene etter den første dagen da hunden fikk være ute på prøve.Det var riktig nok fordi eldstedatra i huset raste med hunden, men det ødela hvertfall for godviljen til samboer.

Skrevet

Jeg synes ikke det er urimelig. Før vi fikk barn, sa jeg at hunder som kom på besøk kunne være på balkongen, og ferdig med det. Jeg var ikke interessert i å vaske hele leiligheten pga en hund som hadde vært der (men sa det ikke). Nå ville jeg sagt at jeg ikke ville ha en hund inne av hensyn til barnet. Bare for å ha en unnskyldning :-) Tror en person som har en hund som røyter og herjer så pass mye som du beskriver vil skjønne reglene deres.

Skrevet

Da tror jeg dere har dårlig parkett. Hva med å ta på hunden sokker når den er inne da?

Skrevet

hvis problemet er riper i parketten kunne ikke min ettåring kommet på besøk : )

Skrevet

syns det er helt greit jeg!

jeg vil heller ikke ha hunder inne hos meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...