Gå til innhold

Noen gode råd mot kvalme???? Hva skal man ta??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei vennine som akkurat er blitt gravid og er pklaget med kvalme.

Noen gode harmløse tips der ute om hva hun kan få i seg mot det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hun kan jo prøve sea-band som fås kjøpt på helsekostbutikkene, det funka på meg=)

ellers så er det å spise ofte og drikke mye vann som kan hjelpe=)

Skrevet

spise frukt, drikke mye vann..

ingefær ..

kjeks

små men hyppige måltider

Skrevet

Det kan vere lurt å ete lite og ofte. Dessutan har det vore gjort undersøkingar som viser at B-vitaminar kan hjelpe. Trur det har stemt for meg denne gongen. Eg er mykje kvalmare om eg gløymer å ta B-vitaminane mine.

Skrevet

Ser du har fått masse tips over her og alle er forsøke verdt=) Men husk også at når du har gitt rådene, så må du høre om hun ønsker flere tips fra deg.. Jeg har vært kvalm i 10 uker nå og det er egentlig ingen ting som hjelper. Og da topper det hele tiden seg med venner og familie som skal gi råd om hva som hjelper. Er så utrolig lei det, vet at de mener det godt, men ALLE skal gi et lite råd, og det blir bare utrolig slitsomt og jeg vil heller bare være alene da..

ikke ment som noe vondt og vet du mener det godt, men ha dette i bakhodet også=)

Skrevet

Enig med hun over.... men du kan jo si til venninna di at om hun er mye plaget så bør hun gå til legen. Jeg fikk Stemetil av legen, og gråt da jeg kjente hvor godt de hjalp! :)

Det finnes altså håp, også for de som har prøvd alle råd og ingen ting hjalp...

Skrevet

Hun sendte meg mell i dag og lurte på om jeg hadde noen gode råd.

Hun har akkurat flytta tilbake til Norge igjen etter mange år i sitt hjemland , så her er det ikke jeg som pusher på.

Er gravid selv så vet selv hvor plagsomt det er med folk som hele tiden skal komme med alle mulige råd og tips.

Hadde hun ikke spurt hadde jeg heller ike sjekket ut så mye.

Men siden hun er min gode venine som spurte meg så hjelper jeg selvfølgelig til så godt jeg kan.

Skrevet

Stemetil er reseptbelagte tabletter. I følge legen min helt ufarlig. Hadde ikke hørt om det før jeg spurte legen min om jeg kunne få noe (spurte etter postafen, som hadde blitt nevnt her på BIM). Hun ville da gi meg Stemetil, og jeg er virkelig lykkelig for det. Har det så mye bedre nå, selv om det hender jeg kaster opp enda og kvalmen har ikke gitt seg. Men nå kan jeg endelig jobbe litt igjen, og klarer å holde på maten! :)

Skrevet

Akupunktur hjelper, men man bør ta kontakt med noen som har erfaring med å behandle gravide.

Jeg har prøvd alt annet over bortsett fra de reseptbelagte medesinene som var nevnt over. Legen min ville ikke gi det så lenge jeg ike var veldig plaget med brekninger(problemet mitt var vel mer at jeg ikke fikk det opp). Jeg vet ikke hvorfor... Ingenting av det andre hjalp meg(har hatt tre svangerskap med veldig sterk kvalme i de første ukene), men det er så utrolig mange måter å være kvalm på, så hun må bare prøve seg frem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...